Kersvers poppodium Molen De Ster is pas een dikke maand geopend en dat valt aan het begin van de avond te zien; een kwartier voor Melanie Jessica begint, is er nog weinig publiek in de houtzaagmolen. Dat is zonde, want de molen biedt een intieme en sfeervolle locatie voor muziekavonden als deze. Langzaam maar zeker stroomt er meer publiek binnen, maar druk wordt het niet echt. Dat is helemaal niet erg, want De Molen straalt een vriendelijke en huiselijke sfeer uit die verloren kan gaan bij overmatige drukte. Bovendien is het er al warm genoeg.
Op het podium dat feitelijk geen podium is – het is op gelijke hoogte met het publiek – staat inmiddels een klein blond meisje met een grote gitaar. Het is singer-songwriter Melanie Jessica. Ze zegt niks. Met haar grote blauwe ogen kijkt ze de hele molen door, alsof ze naar iets zoekt. Die blikken houdt ze het hele optreden vast. Wanneer de achtienjarige Melanie Kazemier begint te spelen, zuigt ze de aandacht naar zich toe. Haar krachtige stem met prachtige accent, dat doet denken aan Daughter, is troef. Haar gezichtsuitdrukking verandert niet met het volume van haar stem mee. Zelfs wanneer ze snikt, kijkt ze nog altijd dromerig het publiek in. Ze lijkt in zichzelf gekeerd, maar weet haar muziek desondanks aan het publiek over te brengen. Bij het eerste applaus kijkt ze haast verbaasd. "Dankjewel", fluistert ze glimlachend.
Na de indrukwekkende rust van Melanie Jessica, is het tijd om de volumeknop wat omhoog te draaien. Indiepoppers INDI V lijken de eerste twee minuten in te moeten komen, maar manifesteren zich snel genoeg als strakke band. De statische, haast rapperachtige gebaren van zangeres Veerle Kiliaan staan de inventieve geluiden van met name gitaar en drums perfect bij, en de harmonieën van bassist Anne Roos Peterse geven een mooi, vol geluid. De losse partijen van de bandleden zijn als losse puzzelstukjes die op zichzelf staan, maar vormen ook samen een sterk geheel.