Vernieuwde website Tivoli stuk overzichtelijker Vernieuwde website Tivoli stuk overzichtelijker

"Je moet overal kunnen komen binnen twee klikken"

, Suzanne Verhoog,

Vernieuwde website Tivoli stuk overzichtelijker

"Je moet overal kunnen komen binnen twee klikken"

Suzanne Verhoog, ,

Vanaf vandaag heeft poppodium Tivoli een nieuwe website. Voornaamste doelstelling; een simpele, snelle en Apple vriendelijke site. Een hele verbetering met de erg trage en onoverzichtelijke oude site waar men gemakkelijk kon verdwalen in een duizelingwekkend doolhof van knoppen.

"Je moet overal kunnen komen binnen twee klikken"

Vanaf vandaag heeft poppodium Tivoli een nieuwe website. Voornaamste doelstelling; een simpele, snelle en Apple vriendelijke site. Een hele verbetering met de erg trage en onoverzichtelijke oude site waar men gemakkelijk kon verdwalen in een duizelingwekkend doolhof van knoppen. De vernieuwde site opent direct met het programma van deze week. Een klein onderzoek wees namelijk uit dat 80% van de bezoekers van de huidige site direct doorklikt naar het programmaoverzicht. Aan de rechterzijde van de homepage wordt het laatste nieuws en de lijst met nieuwe shows weergegeven. Verder zijn er maar drie buttons - info, mailing en agenda - die boven aan de pagina te vinden zijn. Dit is een hele verbetering met de oude site, die een duizelingwekkend aantal knoppen had, verdeeld in ‘memory’ blokken op de hoofdpagine. Dat blokkenpatroon is niet helemaal verdwenen, maar komt een stuk overzichtelijker terug in de categorie "info". Hier is tevens een archief te vinden van voorbije evenementen, met links naar recensies. Het laden van de site gaat in vergelijking met de oude site een stuk gemakkelijker. De site mag dan heel anders zijn, ook in de nieuwe vorm is gekozen voor opvallend kleurgebruik. Vormgever Gerbrand van Melle: "In principe is de website zwart-wit. Alleen interactieve delen lichten op in kleur. Verder hebben we de klikpaden zo eenvoudig mogelijk gemaakt: je moet overal kunnen komen binnen twee klikken.’ Ondanks de soberder uitstraling is in werkelijkheid de hoeveelheid informatie op de site toegenomen. De site heeft bijvoorbeeld een uitgebreidere nieuwsrubriek. Hoofd marketing en communicatie Lieke Timmermans: "De site sluit aan bij onze huidige stijl. Ons drukwerk is nu ook vaak al zwart-wit. Want voorwaarde van al ons communicatiemateriaal is dat het snel te vervaardigen is, naast dat de posters of flyers natuurlijk opvallen en goed te lezen zijn". Sybe Visser en Edwin Loman van het automatiseringsbedrijf Circumflex hebben de site gebouwd en zijn nu druk bezig met de volgende stap: de Tivoli nieuwsbrief in html versie. Loman: "Maar eerst kijken of echt alles goed is gegaan. We hebben de site uitgebreid getest, maar de ultieme test is pas als ‘ie echt online gaat".
Tags

nu op 3voor12