We gaan daarvoor terug in de tijd; tijdens de eerste lockdown in 2020 moest Bisschop voor school muziek produceren via de computer. Er ging een wereld voor haar open en zo werden de eerste stenen aan First Floor : Inhale gelegd. Ze produceerde de plaat zelf en omdat perfectie centraal staat bij Julia Sole resulteerde dat in een lang opnameproces. De oplettende luisteraar zal dan ook veel earcandy en detail horen in haar songs, prikkels zijn erg belangrijk in haar muziek: ''Je moet de plaat zien als een huis, ieder nummer heeft zo zijn eigen kamer, net zoals iedere gedachte in je hoofd een eigen plekje nodig heeft.'' aldus Bisschop.
Vanwaar eigenlijk de keuze voor het alterego Julia Sole?
''De naam Julia Sole is een soort anagram van Loes. Je kan het ook een vergroting van jezelf noemen. Loes kan je verdraaien naar Sole en Julia is mijn tweede naam. Het masker wat ik op het podium draag staat centraal bij de act. Het masker moet een weergave voorstellen van hoe iedereen in onze samenleving een masker draagt. Denk bijvoorbeeld aan de horeca, de werknemers staan breed lachend aan tafel, maar zodra ze zich omdraaien verschijnt er weer een resting bitch face op hun gezicht. Zo gaat het naar mijn mening op veel vlakken in de samenleving, iedereen maskeert op een bepaalde manier. Dat probeer ik duidelijk weer te geven, het masker draagt hier ook aan bij.”
Hoe beïnvloedt het masker jouw gedrag op het podium?
''Voorheen was ik huismuzikant bij De Mus in Tilburg, ik merkte daar dat ik veel meer spanning voelde als ik frontvocalist was dan wanneer ik drummer was, meer op de achtergrond. Met het masker op valt die spanning voor een deel van me af en kan ik me makkelijker bewegen op de voorgrond. Het is makkelijker om je te uiten over zware onderwerpen als je eigenlijk niet als jezelf op het podium staat. Ik heb altijd een fascinatie gehad voor artiesten met een alterego, denk bijvoorbeeld aan David Bowie. Hij werkte ook veel met live visuals, dit zal je in mijn shows ook terug gaan zien.''