2nd Place Driver wint Essent Award

Tilburgs/Rotterdamse band wil maximale uit prijs halen

Leon Weterings, ,

Bands als Face Tommorow, Stuurbaard Bakkebaard en Wealthy Beggar hebben er al één op de schoorsteenmantel staan, een Essent Award. Electro-rockers 2nd Place Driver kregen gisteren te horen dat zij de bokaal binnenkort ook kunnen ophalen. De band zal vooral gaan voor het bijbehorende prijzenpakket. Dat liegt er niet om. 2nd Place Driver sleept met het winnen van de award onder andere een optreden op Lowlands, een geldbedrag voor promotie en een special op MTV in de wacht.

Tilburgs/Rotterdamse band wil maximale uit prijs halen

2nd Place Driver gaat momenteel in de hoogste versnelling. Het debuutalbum ‘…1’ is nog maar twee maanden uit en op 29 juni kreeg de band te horen dat ze één van de vijf winnaars is van een Essent Award. Naast de eeuwige roem, biedt het winnen van de prijs 2nd Place Driver nog veel meer. Op 20 augustus speelt de band op Lowlands, ze is uitgenodigd voor een 2 Metersessie in de Wisseloord Studio, MTV wijdt een item aan de Tilburgs/Rotterdamse formatie en voor promotie ontvangt ze een bedrag van vijfduizend euro. De Essent Award wordt twee keer per jaar uitgereikt aan vijf veelbelovende artiesten met professionele aspiraties. ENTHOUSIAST Gitarist Bart Dietvorst van 2nd Place Driver reageert superenthousiast op het winnen van de award. “We zij er ontzettend blij mee. We wisten het al 1,5 maand, maar mochten nog niks zeggen. Dan duurt zo’n periode toch wel lang. Het is geweldig dat we de award nu winnen. Er zit veel extra publiciteit aan vast, die kunnen we altijd gebruiken. ‘Leave’, de eerste single van de plaat is net uit en de videoclip van het nummer is momenteel op TMF te zien. Verder zien we de prijs ook als een stukje erkenning. In de jury zitten mensen uit het muziekwereldje. Ik vind het een eer als die jouw band professioneel genoeg vinden voor het winnen van de prijs en als een belofte voor de toekomst zien. We gaan in ieder geval proberen om er het maximale uit te halen qua promotie en publiciteit.”