Cd recensie Elle Bandita’s EP Love Juice

Elle Bandita’s Love Juice; lekker rauw op de glimmende schijf

Annet Brugel, ,

Elle Bandita speelt meer akkoorden en instrumenten dan de meeste punksterren in het vloekende en scheldende heelal. Voor sommigen, die al eens aan haar lange podiumbenen hingen, duurden het wachten op de eerste cd lang. Maar daar is ie dan, de ep Love Juice. Na een jaar intensief te toeren, overtuigen de tierende tornado´s nog steeds, zelfs op cd.

Elle Bandita, de electroPUNKgggrrrrllll uit de Rotterdam suburbs, gebruikt punk waar het voor bedoeld is. Op Love Juice bekritiseert ze het Amerikaanse wapenbeleid, kortzichtigheid, ongewenste intimiteit en het schoonheidsideaal waaraan slechts weinigen voldoen. En zonder zich aan gemaakte vulgariteiten te branden, bezingt ze een lekkere beurt. Ruige electropunk wisselt ze af met liedjes die een popduik maken. Dat maakt de EP fris en soepel veelvoudig draaibaar. De achtergrondkoortjes zijn eerder amusant dan dat ze de woede aanwakkeren. Zelfs het hoesje is een traktatie. Fragmenten uit het leven van PUNKgggggrrrrrrlllll Elle Bandita zijn nagespeeld door de Barbies van Kim Coster en muziekfotograaf Daniël Baggerman bracht Elle’s ware artiestenleven in beeld. Elle Bandita is behalve een goede, multidisciplinaire muzikant, een zangeres die met haar loepzuivere stem verbluffend veel kanten op kan. Jammer dat haar poppy stem minder zeggingskracht heeft dan haar hese gebrul. Love Juice is leuk en vermakelijk. Voor fans is de ep een prettig surrogaat voor als er even geen Elle Bandita-optreden voorhanden is. Anderen kunnen de cd opzetten bij behoefte aan ware meezing electropunk.