Die luisterervaring leidt noodzakelijkerwijs tot de vraag: welk gevoel wil je eigenlijk overbrengen? ‘Dat weet ik niet zozeer,’ vertelt Liam. ‘Dat komt vooral omdat ik eigenlijk niet per se iets wil overbrengen op een luisteraar. Ik werk vanuit mezelf, en speel wat ik voel. De uitkomst is dan automatisch een product van mij en niet gericht op een ander.’
‘De rode draad is wel dat het misschien gewoon niet supervrolijk is. Het is muziek die je soms een beetje laat schrikken en aan het twijfelen brengt. Uiteindelijk wordt het toch vaak een beetje mellow, al wil ik dat niet altijd. Het is voor mij gewoon makkelijk om sad songs te schrijven. Dat is het primaire gevoel. Ik voel me niet nice, gooi dat maar in een liedje. Op die manier.’
‘Toch is dat voor mij de minst leuke vorm van schrijven. Daar wil ik in de toekomst meer vanaf stappen. Ik vind het erg leuk om van tevoren bezig te zijn met verhaallijnen en muzikale ideeën, dus ik hoop dat ik daar meer op kan focussen bij mijn volgende project.’
Toch zit er wel degelijk een concept achter Balcony Games. Althans, het begon met het idee om te schrijven over absurde ervaringen op balkons, wat bijvoorbeeld te horen is op opener 'Just Like Watching TV'. Liam: ‘Toch begon ik daarna weer te schrijven vanuit directe emotie en andere verhalen. Mijn vriendin Nikki kwam toen met ons eigen balkon als leidraad. Mijn balkon is de plek waar ik tot rust kom en nadenk over mijn leven. Het is de plek waar ik mijn muziek luister en beoordeel. Nu staat de albumtitel dus voor de plek vanwaar ik mijn leven bekijk.’