Alwin
We hebben ook een beetje gezocht naar een andere manier om met muziek bezig te gaan. Dit contact met de publisher hadden we al langer lopen, dus iemand die voor zijn werk ook echt muziek in films en series plaatst. We zijn er nu ook wat meer zelf achteraan gegaan en zelf wat ideeën aangedragen. En met DC Comics begon het twee jaar geleden te lopen. Was het twee jaar?
Simone
Ja twee jaar geleden begon het al. Zo lang duurt zoiets.
Alwin
En een aantal weken geleden kregen we bericht van ‘je muziek gaat gebruikt worden.’ Dus dat was wel heel vet.
Toen wij het vorige album uit hadden gebracht kwam hij weer een beetje ‘in the picture’ want dat vond hij een heel goed album en daar hoorde hij al dingen in waar hij dacht mogelijk wat mee te kunnen. Toen kwam het album daarna, Spellbound, en toen had hij zoiets van nu gaat het echt lukken. Hij belde dan ook vanuit New York en zei hij ‘ik weet nog niet wat het wordt, maar dit gaat hem worden.’ Er loopt nu ook nog een mooi ander verhaal dat we ook in een andere film gaan komen met een ander nummer.
Simone
Ja dus nu één nummer in een serie en één nummer in een film. Het schijnt ook zo te werken dat als je eenmaal binnen bent, dat het ook makkelijker is om je muziek weer geplaatst te krijgen. Op zich verwachten we dus dat er nog meer aan zit te komen.
Over Batwoman had onze publisher het al twee jaar geleden en ook het andere project, maar ook nóg weer een ander project. Die is dan uiteindelijk niet doorgegaan dus het gaat natuurlijk ook echt niet allemaal door. Het is niet altijd een schot in de roos. De gesprekken die we hadden gingen eigenlijk ook voornamelijk over die film en over Batwoman hoorden we vrij weinig. We dachten daarom ook ‘het zal hem wel niet geworden zijn.’ Voor ons kwam het dus ook echt als geschenk uit de hemel vallen want er is natuurlijk niks mooier, vooral in deze tijd. In coronatijd was het lastig met de band, voor alle bands, om muziek te maken. Als je dan zo’n nieuwtje krijgt dan geeft dat je echt een boost. Het kon echt niet beter.
Alwin
Het was alleen dat we het al wel langer wisten en we mochten het nog niet naar buiten brengen dus dan zit je echt van ‘Wanneer mogen we het vertellen. Wanneer mogen we het vertellen.’
We zagen de muziek wel voor ons als muziek in een film maar we wisten ook dat het heel lastig is. Je komt er gewoon niet tussen. Misschien een Nederlandse film nog wel dat dat wel lukt, maar Amerika en Hollywood daar kom je gewoon niet tussen, dat gaat je zelf niet lukken. Dus gelukkig hadden we nu dan de connecties waardoor het gelukt is.