Hedon Presents opent met het soulful Crazy Daze. De Zwolse band bestaat sinds 2013 en haalt haar inspiratie uit hiphop, soul en R&B. Die invloeden worden direct duidelijk bij het inzetten van de eerste tonen: een aanwezig hammondorgel en strakke saxofoonpartij tonen het soulful karakter van de band. Frontdame Lieke Radstaak loopt zwoel het podium van de Kleine Zaal over, op geen enkele manier geïntimideerd door het podium. Jammer is het, dat er maar zo weinig mensen in diezelfde Kleine Zaal staan.
Eigenzinnig en nieuw geluid tijdens juni editie van Hedon Presents
Wisselende kwaliteit in gevarieerde mix van beginnende bands
Iedere laatste zondag van de maand presenteert Hedon drie nieuwe acts uit de kop van Overijssel, onder de noemer Hedon Presents. Nieuwe muziek, op het punt van doorbreken of juist net geplukt uit de oefenruimtes van Hedon zelf. Zo ook afgelopen zondagavond, waarbij de mix in geluid en kwaliteit opvalt. ...
Crazy Daze
79th Street
Opvolger van Crazy Daze is het tweekoppige 79th Street. Annelies van der Lem en Rogier Tromp vormen samen sinds februari 2015 het akoestische 79th Street. De relatief korte tijd die het duo samen erop heeft zitten, is niet echt af te lezen op deze zondagavond. Het duo voelt en vult elkaar aan en past op een prettige manier vocaal bij elkaar. De set beslaat een mix van zelf geschreven tracks - veelal over het leven en de liefde - als covers. Year of Summer van Niels Geusebroek komt voorbij, evenals Streets van Kesington. Het vocale bereik van vooral Tromp wordt tijdens dat laatste nummer duidelijk.
Wellicht komt het door het feit dat Hard & Heady een thuiswedstrijd lijkt te spelen voor een bekend publiek, maar enige vorm van eenheid en coherentie die te zien was bij Crazy Daze, mist. De background zangeressen ouwehoeren onnodig veel met elkaar tussen de tracks door, een duidelijke koers in de set lijkt te missen - “Zullen we die maar spelen, dan?”- en op het einde van de set springt er ineens iemand anders achter het drumstel. Wanneer het keyboard van toetsenist Bastiaan van der Spek tijdens het slotnummer ook nog half de lucht in gaat, lijkt de chaos compleet. Het is onnodig, waarbij het muzikaal niet echt iets toe lijkt te voegen. Alle toeters en bellen leiden af, en dat is immens zonde gezien de potentie die ook deze groep lijkt te bezitten.