In de kleine zaal van Atak wordt Crossing Border muzikaal geopend door GaBLé. De twee hoofdletters in het midden vormen een handelsmerk: ook songtitels schrijft de Franse band in deze stijl. In eigen land is GaBLé regelmatig te zien op festivals, in Nederland speelde de band al eens op Eurosonic en Walk The Line. Al snel wordt duidelijk dat GaBLé niet in een hokje past. Voor wie dat toch graag ziet: je zou het elektronische folk kunnen noemen. Gitaren gaan een speelse strijd aan met drums en andere voorwerpen die om stokslagen vragen. Andersom fungeren blokfluiten prima als drumstokken en ook plastic flessen blijken multifunctioneel. Uit de synthesizer klinken ondertussen allerlei hypnotiserende samples.
De drie muzikanten hebben een uitstekend gevoel voor timing. Steeds wanneer er in de chaos van licht en geluid geen kop of staart meer te bekennen lijkt, komt alles onverwacht en heel acuut tot stilstand. Het verrassingseffect lijkt het publiek wel te bevallen. Overigens is het niet alleen chaos wat de klok slaat. Sommige liedjes zijn van zo’n kinderlijke eenvoud dat ze in Sesamstraat niet zouden misstaan. GaBLé zou überhaupt in Sesamstraat niet misstaan: een lief glimlachend meisje, een nogal onhandige jongen (wiens pogingen tot interactiviteit niet echt overkomen – of zou het erbij horen?) en een broertje van Urbanus met streepjesshirt en aandoenlijk Frans accent. Eén ding is zeker: met GaBLé heeft Crossing Border iets bijzonders in huis gehaald.