Je zou het bijna niet geloven, dat een band als Rondé dit jaar pas hun eerste album uitgebracht heeft. De band heeft immers overal al gestaan, en dat met alleen twee uitgebrachte singles. Nu dat eerste album er echter eindelijk is, gaat de band vooral hard door met het veroveren van de Nederlandse popscene en lijken er alleen maar meer plekken voor ze open te gaan. Zo ook de Stevenskerk, waar ze tijdens de Vierdaagse tussen grote internationale namen als The Pierce Brothers en James TW mogen optreden.
Ondanks dat het optreden tussen concerten op grote festivals als Concert at Sea en de Zwarte Cross in zit, heeft de band tijd gevonden om een semi-akoestische set voor te bereiden. Akoestische gitaar, een vleugel, een kleiner drumstel, ze moeten allemaal helpen om de galm in de Stevenskerk te lijf te gaan. Elk geluidje blijft hier namelijk acht seconde rondklinken. Om de nummers dus niet in chaos te laten verzanden, zijn ze gestript van alle extra’s en tot de basis teruggebracht.
In eerste instantie heeft dit een geweldig effect op de nummers van Rondé. Doordat de nummers zo klein en licht zijn gemaakt, krijgen ze in de Stevenskerk de ruimte om op te stijgen. Rondé weet de galm te gebruiken en klinkt dromeriger dan ooit, de stem van zangeres en frontvrouw Rikki Borgert vult heel de kerk. De band is in eerste instantie erg goed in balans en Rondé lijkt de strijd met de galm in de Stevenskerk te gaan winnen.