De country noir-band Sour Mash speelt een lekker potje vuige countryrock, gelardeerd met een snufje blues. Jammer dat de versterker van de gitarist het niet behoorlijk doet bij het tweede nummer, maar dat maakt de band meer dan goed in de sets die daarna volgen. Rammelende country in een gruizig geluid.
Dijkshoorn is een makkelijke verteller. Ook tijdens het interview laat hij zich soepel verleiden tot brede uitweidingen over zijn invloeden en zijn helden. Nico’s tip: lees nooit biografieën over je helden want het haalt de romantiek weg. Moeiteloos en humoristisch verhaalt hij over zijn tijd dat hij als dienstweigeraar werkte in de bibliotheek in Amstelveen, over zijn allereerste optreden in een band (waardoor hij uiteindelijk zijn vrouw heeft ontmoet) en over zijn initiële afkeer van hedendaagse Nederlandse hip-hop (kort samengevat: Sinterklaasrijm).
Diezelfde scherts kenmerkt de columns en verhalen die hij voorleest deze avond, waarbij zijn bijzondere beschrijvingen van alledaagse gebeurtenissen zorgt voor een andere blik. Niet dat het allemaal lol en luim is: in de minder humoristische stukken toont hij een bedachtzaamheid die niet altijd doorsijpelt in zijn publieke optredens. En hij blijkt ook nog een smerig potje blues te kunnen spelen op gitaar. Dat zijn schrijf- en gitaarkunsten beter zijn dan zijn zang nemen we maar voor lief. Dat zal hem trouwens ook weinig interesseren. Zoals hij zei tijdens het interview: "Je moet je beperkingen kennen, maar ik heb wel die podiumdrang. Dus dat doe ik dan ook."