Kristal kijken met Mart Schellekens van Popcultuur Wageningen Kristal kijken met Mart Schellekens van Popcultuur Wageningen

“We gaan zorgen voor een goede programmering waar Gelderse kwaliteitsbands zeker deel van uitmaken.”

, Redactie 3VOOR12/Arnhem-Nijmegen

Kristal kijken met Mart Schellekens van Popcultuur Wageningen

“We gaan zorgen voor een goede programmering waar Gelderse kwaliteitsbands zeker deel van uitmaken.”

Redactie 3VOOR12/Arnhem-Nijmegen ,

3VOOR12/Arnhem-Nijmegen kijkt terug op het afgelopen jaar. Wat waren de hoogte- en dieptepunten, en hoe gaat 2011 de boeken in? Ook werpen we alvast een blik in de toekomst, what’s hot in 2012 en what’s not? Vandaag gaan we kristal kijken met Mart Schellekens van Popcultuur Wageningen.

Hoe zul je je 2011 herinneren? Noem een hoogte- en een dieptepunt
"2011 was een jaar waarin we weer een hoop gedaan hebben. Naast alle avonden die we organiseerden hadden we natuurlijk het Gelders Singer-songwriterfestival, ons Bergpop Festival en de Popronde. Allemaal - voor ons - grote evenementen waar veel werk voor verzet is en waarvan het eindresultaat de moeite waard was. Persoonlijk zou ik zeggen dat Bergpop het mooist was. Dit omdat we een zeer gevarieerde line-up hadden en alles erg fijn verliep. Hiermee hebben we laten zien wat we waard zijn voor Wageningen."
 
Wat verwacht je van 2012?
"Dit wordt het jaar waarin we het stokje weer gaan doorgeven aan een nieuwe club fanatiekelingen voor in het bestuur. We gaan ervoor zorgen dat we tot en met de zomer weer een goede programmering hebben waar de kwaliteitsbandjes uit Gelderland zeker deel van uitmaken. Naast Bergpop zullen we nog een kleinschaliger festival organiseren. Verder hopen we op nieuwe paden terecht te komen."
 
Welke act uit Gelderland gaat het maken in 2012?
"Dat vind ik lastig te zeggen. Ik hoop dat er talent opstaat dat het over de grenzen goed kan gaan doen. Muziek die zo bijzonder is dat niemand er onderuit kan."
 
What's hot in 2012?
"Kleine initiatieven die met weinig middelen bijzondere dingen organiseren. Daarmee doel ik niet zozeer op ons, maar meer op alles wat tegen de grote Mojo-evenementen ingaat. Je ziet dat al met de Ziggo Dome in Amsterdam. Daar komen alleen enkele grote bands die bij de tijd zijn en verder wat reünies van ouwe incasseerders. Dat gaat toch een beetje gaat vervelen op den duur. Denk bijvoorbeeld aan Metallica dat de afgelopen jaren bijna jaarlijks naar Nederland kwam."
 
What's not in 2012?
"Grootschalige evenementen met saaie oude bands dus."

nu op 3voor12