Spotrockers worden Kantoorrockers

Verkoop van albumhoes vergt een hoop coördinatie

Sierd van der Bij ,

Eerder berichtten wij dat de Spotrockers bezig zijn met het verkopen van de vierkante centimeters van hun albumhoes. Het ambitieuze idee, dat nieuw lijkt te zijn in muziekland, heeft veel voeten in de aarde, maar levert een hoop kansen op. Hoe staan de zaken ervoor?

Verkoop van albumhoes vergt een hoop coördinatie

Eerder berichtten wij dat de Spotrockers bezig zijn met het verkopen van de vierkante centimeters van hun albumhoes. Het ambitieuze idee, dat nieuw lijk te zijn in muziekland, heeft veel voeten in de aarde, maar levert een hoop kansen op. Hoe staan de zaken ervoor?

Er hebben zich belangrijke spelers uit het circuit gemeld en dat zou kunnen betekenen dat de Spotrockers op termijn kunnen doorbreken. Een mooie tussenstand van deze ludieke actie. 'Ja, het is mooi en het gaat allemaal erg goed. We willen jullie nog niet verklappen wie zich aangemeld hebben, maar ik kan wel zeggen dat het om twee belangrijke partijen gaat. Met beiden zijn we in onderhandeling en daaruit zou best eens iets leuks kunnen ontstaan,' aldus Tzanto Koot.

Dat dit zonder de verkoop van de albumhoes van de nog te verschijnen cd Koos Cashloos niet zo snel gegaan was, daar bestaat geen twijfel over. 'We hebben al zo'n tachtig vierkante centimeter verkocht, dus we kunnen wel stellen dat het ontzettend goed gaat. Volgens mij zijn wij ook de eerste band die het op deze manier aanpakt. Dit levert veel aandacht van de media op. Zo hebben naast jullie ondere andere MusicMaker en de Noordelijke regionale dagbladen zich al bij ons gemeld'

Een project als dit is niet niks en vergt een hoop aandacht van iedereen die erbij betrokken is, maar daar hebben ze volgens Tzanto iets op gevonden. 'Het is inderdaad niet niks, want met na het verkopen is het nog niet klaar. Elke vierkante centimeter krijgt een unieke afbeelding en de klanten mogen niet bedrogen uit komen. Om dit goed te coördineren hebben we een kantoor ingericht waar we met drie man drie dagen in de week bezig zijn met de albumhoes en het verdiepen in de muziekindustrie. Het komt er op neer dat Koos Cashloos pas in 2010 uitgebracht zal worden.'