Wat is zo specifiek ‘Dutch Design Week (DDW)’ aan de programmering van DDW Music?
Elvin: “We boeken acts die een link hebben met het gedachtegoed van de DDW; vernieuwend, nieuwsgierig makend, experimenteel, niet voor de hand liggend. We willen het publiek uitdagen en laten ontdekken. Maar het moet wel nog te volgen zijn.”
Age: “Daarom kiezen we bewust voor artiesten die net niet te groot zijn, maar het wel in zich hebben om op korte termijn door te breken. Dat is ook goed voor Eindhoven, omdat zulke artiesten in een vroeg stadium een band opbouwen met de stad. En dat helpt weer om een jaar later nieuwe, spraakmakende acts te strikken. Je merkt dat mensen het festival beginnen te begrijpen, dat het groeit en een naam krijgt.”
In hoeverre verschilt deze editie met vorig jaar, los van het hogere bezoekersaantal?
Elvin: “De eerste editie was nog een beetje afwachtend en last minute. We wilden vooral iets bieden na 18.00 uur, omdat veel bezoekers van de DDW ook ’s avonds willen blijven ontdekken. Dit jaar is het programma meer geïntegreerd met het dagprogramma van de DDW en dat straalt af op het publiek.”
Age: “We merkten dat er deze keer bezoekers waren die een specifieke DDW Music-route hadden uitgestippeld en echt van act naar act gingen. En waar het eerst vooral muziekliefhebbers waren die vanwege het muziekprogramma ook design ontdekten, was dat nu vooral andersom.”