Ouderwets raggen met Hands Off, CLOUDSURFERS en Skroetbalg

Een geslaagde punk rock avond in 't Schienvat

Het was alweer bijna ouderwets gezellig in Sociaal Cultureel Centrum ’t Schienvat op Erica.
Onwennig was het in ieder geval niet. Een heerlijk gevarieerd publiek kwam vanaf 20:00 uur de zaal in om te genieten van een avondje stevige muziek. En zoals je al verwacht van een punk rock avond, worden nergens doekjes om gewonden. Je kon merken dat iedereen eraan toe was om weer live muziek mee te maken, zowel het publiek als de bands zaten vol energie.

Om half 9 stond garage punk band Hands Off klaar om de aftrap te nemen. Met origineel eigen werk en een zeer smaakvolle tweestemmigheid kwam de sfeer er lekker in. De band heeft in december 2021 haar nieuwste single met clip Of Me/To Be Told uitgebracht, maar stond vanwege de bekende reden nog niet eerder weer op het podium. Op Erica werden ze zeer goed ontvangen en het was heel prettig om te zien dat het publiek zich lekker vrij door de zaal kon bewegen. Geen betere manier om hier weer mee te beginnen dan onder het genot van een drankje en een stevige punk band.

Rond half tien was het podium voor voor CLOUDSURFERS. Met twee drummers verloopt zo’n soundcheck toch net iets anders dan anders, maar dit is zeker geen gimmick en het onderscheidt deze band op een positieve manier van andere acts. De twee drummers zijn ongelofelijk goed op elkaar ingespeeld. Het grootste deel van de nummers spelen de drummers exact hetzelfde, waardoor de band enorm veel kracht uitstraalt. De band als geheel neemt je mee en laat je niet meer los. Hoe langer de show voortduurde, hoe meer de zaal in de muziek leek op te gaan.

Vanaf 22:45 uur was het podium aan drie-mans formatie SKROETBALG, die een thuisshow hadden. Deze band geeft met de naam ‘Drents-Nedersaksisch punk rock 'n roll commando’ een van de allermooiste beschrijvingen van een muziekgenre ooit. In de zaal was het vooral hard, strak en duidelijk. Deze mannen winden nergens doekjes om en zeggen waar het op staat. Echt lekker Drents dus. De heren timmeren lekker aan de weg en staan op donderdag 17 maart vanaf 20:00 uur samen met de Supersuckers in het naar eigen zeggen ‘heilige Vera’ in Groningen. Er zijn nog tickets beschikbaar.

Het was een zeer geslaagde avond met een mooie opkomst, goed verzorgd door stichting The Bake Shop en SCC ’t Schienvat. Op 26 maart is de volgende ‘The Bake Shop Presents’ met POM en Anousha. Tickets zijn beschikbaar via thebakeshop.nl