Parkpop 2018: Wilde Westen Presents
Wilde Westen weet niet te overtuigen
De afsluiter op het Haagse podium is het beste wat het label Wilde Westen Records te bieden heeft. In het begin wordt het publiek getrakteerd op een set van producer Illiassopdebeats. De beatmaker is een van de graag geziene gasten in de vaderlandse scene. De set van Illias bestaat voornamelijk uit trap-geïnspireerde tracks.
Halverwege de set komen rappers Bartofso en Kingsize het podium op. Over een backingtrack (jammer dat dit tegenwoordig een ding is) rapt het tweetal, zonder enige nuance in de stem, over het standaard type trap-onderwerpen: geld, dealen van drugs, vrouwen en de hekel die ze aan de ibahesh (politie) hebben. In het halve uur dat ze spelen komt een klein twintigtal nummers aan bod, korte snippets van eigen nummers en covers ('Patatje Oorlog' van Bokoesam) passeren in recordtempo de revue. Is het goed? Niet echt, de hiphop die de mannen maken heeft weinig te maken met de hiphop die oorspronkelijk ontstaan is. Punchlines zijn zwak ("ben verfrissend, net een mentos.") en rappen over een backingtrack is niet bijzonder, maar de tientallen tieners die staan te kijken vinden het waarschijnlijk niet erg.
Het moment: Tijdens de set van Illiasopdebeats klimt een fan het podium op om te dansen. Deze man wordt vrij snel door de goons die naast het podium staan hardhandig van het podium gebonjourd.