Bij aankomst is het al behoorlijk druk bij de mainstage en het idyllische podium aan het water dat PIP en Crème Organization samen hosten. De zon schijnt en het is warm: goed toeven dus. Misschien wel té goed, want in de enige overdekte stage staat Woody alleen voor onderwatervriend Bredt te draaien. De meeste mensen zitten in de zon, of lopen door naar de andere podia. Dat is jammer, want hij draait een strakke set met tropische percussie en de stroperige ritmes waar Deep Sea Discotheque inmiddels bekend om staat.
Na Woody zet Call Super – een van de vele Britse dj’s uit Berlijn – op dit podium een perfecte festivalset neer. Hij neemt eerst gas terug, maar bouwt daarna langzaam op met soulvolle house, zo nu en dan doorspekt met gruizigere tracks, zoals Kassem Mosse’s '578’. Zijn plaatkeuze en techniek zijn perfect, maar toch duurt het tot de laatste 45 minuten van zijn optreden voordat de ‘schaduwstage’ volstroomt.
Bij het PIP X Crème Organization podium, als een fuik aan het eind van terrein gepositioneerd, is het dan al aardig druk. Boyband Primus Inter Pares opent de dag, gevolgd door een live-set van Orgue Electronique en de Portugese dj Lake Haze (een vreemde eend in de bijt tussen alle Haagse artiesten op deze stage, maar een perfecte keuze). In het publiek dansen veteranen van het legendarische kraakpand Blauwe Aanslag naast blonde millennials, aan de overkant van het water knikt een moeder naast haar kinderwagen mee met de snoeiharde acid van Lake Haze. Dan is het de beurt aan Unit Moebius voor een zeldzame liveset. Guy Tavares doet zijn freak-imago eer aan door woest een gedicht voor te lezen over de beats van de overige leden van Moebius. Haagse helden Legowelt en DJ TLR sluiten de stage met succes af.