Geen voorprogramma of dj in het Chassé Theater deze zaterdag. Wel op het toneel een vintage tapijt, leren bruine stoel en een platenspeler; een huiskamershow zoals Tyler, The Creator dat ook kan. Vaste kracht Wies Knipping gaat achter de elektrische gitaar staan en Anne 'Ketta' Tekstra (mede-producer van het album Don’t Get Used To This van de populaire Nigeriaanse zanger WurlD) beheert de drumpads.
De setting voelt goed voor de muziek van Jean Jacques en met de eerste geluiden van 'Voelt Zo Goed' van EP Oude Gewoontes uit 2020 wordt de reis ingezet met even terug naar waar het allemaal begon. Sebas Helmonds (zijn echte naam) komt in net zwart pak op en toont zich openhartig, warm en aandoenlijk. Niets geen brute energie, maar een kijkje in het hoofd van een artiest die de beste intenties heeft om door te groeien. Want aan ambitie en visie is er zeker geen gebrek, maar tussen de nummers door, lijkt er ook wat meer onzekerheid in te kruipen.
Want ja: dit is duidelijk een goed doordachte theatershow waarbij de ruimtes tussen de liedjes worden ingekleurd met korte, persoonlijke verhaaltjes. Jean Jacques vertelt openlijk over hoe hij verslaafd is geweest aan zijn telefoon, de struggles waarmee hij te maken heeft en het langzaam ontdekken van passies die hem vormen. Het is goede context
De hele show is goed doordacht. Zowat elk nummer wordt ingeleid door een kort persoonlijk verhaal: zijn telefoonverslaving, zijn struggles, of het langzaam ontdekken van passies die hem vormen. Deze tussenteksten, bedoeld om context te geven aan de volgende nummers komen alleen niet altijd goed uit de verf. Ze voelen soms iets te bedacht aan en de rapper komt niet altijd uit zijn woorden. Het natuurlijke gevolg is dat het lijkt alsof deze teksten uit zijn hoofd komen en niet uit zijn hart en dat contrasteert sterk met de ijzersterke songs en uitvoeringen daarvan.