Waar zijn oude bandmaten van Fleet Foxes de hele set met ernstige bekkies stilstaand speelden, valt Father John Misty bij opener ‘Pure Comedy’ al stijlvol op de knieën. Dit is een frontman die in zijn muziek duikt en dat toont met zwierige bewegingen. Volstrekt logisch dat hij niet meer thuishoort achter de drumkit van Fleet Foxes. Father John Misty gedijt bij vrijheid.
De balans van Down The Rabbit Hole dag 3. Een sterk bezette festivaldag, die wel dusdanig gespreid was zodat we zo'n beetje alles konden zien. Afsluiter Oscar & The Wolf pullde een larger than rabbit hole show en hoe zouden Warpaint, Spoon, Temples, Father John Misty en de veteranen van De La Soul het doen? Dit is de Zondagse Top 5.
2. Oscar and the Wolf
Als de confetti weer gedaald is, is het Max Colombie zelf die het hardst fluit. Met zijn rug naar het publiek fluit hij en dwingt hij zijn band om uit de LED-kooi te stappen waar zij de hele show in stonden. Sympathiek, dat ie ze er nog even bij betrekt en duidelijk maakt dat Oscar & The Wolf toch echt een band is, maar het is natuurlijk Columbie zelf die de grote ster is vanavond.
4. Warpaint
Een niet hele volle of laaiend enthousiaste tent, geluidsproblemen, het mag allemaal niet deren. Als laatste nummer “New Song” wordt ingezet, met in z'n poppy beat weer een glansrol voor Lindberg en Mogzawa, laat Warpaint de zorgen varen en zien we andermaal dat Warpaint ook met schoonheidsfoutjes een superieure band is.
5. Spoon
Spoon is het schoolvoorbeeld voor de indie-generatie van deze eeuw: geen hits, wel een continue stroom aan goede albums. Zeiden we geen hits? Forget that. Spoon overtuigt hier met een geweldige greatest hits-show. Het heeft negen platen en 21 jaar geduurd, maar Spoon heeft alles om ook in Nederland door te breken op de festivals. Eindelijk.