Reclamebillen te vrouwonvriendelijk voor nieuwe The Box

Reclamecampagne rondom 911-Alert feest geschrapt van de zender

De spotjes voor de pikante 911-Alert feesten zijn van The Box verdwenen. De rammelende billen waren te schokkend voor de muziekzender. Feestorganisator Ruben Fernhout geeft toe: “die crosslink tussen sex en urban, dat is waar het feest om draait.” Maar in zijn spotjes is altijd nog minder bloot te spotten dan Lapdance van N.E.R.D laat zien. “En die komt nog wel gewoon voorbij!”

Reclamecampagne rondom 911-Alert feest geschrapt van de zender

Iedere fietser in Amsterdam is er minimaal een keer tegenaan gereden: Alex FM, altijd met een nette maar ook verleidelijke vrouw. De hele stad is volgeplakt met posters. Terwijl Onderweg Naar Morgen is geschrapt bij Yorin, kwam muziekzender The Box vorige week met een nieuwe soap: Alex FM. De programmatische face lift op prime time moet de zender een vrouwvriendelijker uiterlijk geven. Maar ook buiten die drie uurtjes zijn gevolgen van de nieuwe wind te voelen. Een vooraf goedgekeurde en al lang lopende reclamecampagne rondom de pikante 911-Alert feesten in Zaandam, is geschrapt. Te pittig voor Alex en haar vriendinnen. Organisator Ruben Fernhout geeft toe dat zijn feesten behoorlijk pikant zijn: “Net als in de house gebeurde, mixen we sex en muziek. Dat gaat er best ruig aan toe op zo’n avond. Maar in de spotjes zie je niet meer dan een paar billen. We hebben het bewust heel netjes gehouden. In de clips van N.E.R.D. of 50 Cent zie je echt veel meer. En die kunnen kennelijk nog wel." Echt wakker ligt Fernhout er overigens niet van. “De campagne was al voor meer dan de helft voorbij. Het feest loopt zo ook wel goed. Het is alweer bijna uitverkocht.” Bovendien heeft hij nog genoeg werk te doen. The Box huurt zijn bedrijf namelijk nog steeds in als intermediair tussen mogelijke adverteerders in de urbanhoek. Bij The Box kon maandagmiddag niemand reageren op het nieuws. Vriendelijk bleven ze wel: “Daar komen we morgen graag op terug.”