Coparck’s World Of Tomorrow in commercial Milner

Kaaskop Odilo Girod: “Het is jammer dat onze naam er niet bij staat”

In een groen weiland ligt een schaars geklede dame met prima rondingen. Tegen haar beide zijden schurken twee grote, ronde Milner-kazen aan. En dit alles wordt begeleid door de muziek van Coparck. Yeah, yeah, yeaaaaaaaaaaaah yeah. “Puur toeval”, zegt zanger Odilo Girod.

Kaaskop Odilo Girod: “Het is jammer dat onze naam er niet bij staat”

Op 1 april ging de kaastiendaagse van start. Voor kaasboer Milner reden een nieuwe tv-commercial te lanceren. De reclame heeft niet veel om het lijf. In het gras ligt een vrouw met aan elke zijde een reusachtige, ronde Milner-kaas. De muziek onder de commercial is van Coparck. “Het is puur toeval”, zegt zanger Odilo Girod over het gebruik van de meest recente single World Of Tomorrow. “Ik was onlangs bij het reclamebureau om een vriend te bezoeken. Hij leidde me daar rond en daar was iemand aan het werk met die reclame. Die vriend vroeg ‘Hoe gaat het met het filmpje?’ en die man zei dat de opdrachtgever niet erg tevreden was over de muziek eronder, een Air-achtig zomermuziekje. Een paar dagen later belde de platenmaatschappij of ons nummer voor die commercial gebruikt mocht worden.” Girod zegt verder geen speciale band te hebben met kaas. “Ja, ik eet het elke dag, maar daar is ook wel alles mee gezegd.” World Of Tomorrow is begin dit jaar als single uitgebracht, maar wist de hitlijsten niet te halen. Volgens Girod zijn er geen plannen om de single opnieuw uit te brengen. “Dat laat ik verder aan Supertracks over.” Toch zal het niet de eerste keer zien dat het liedje uit een reclame uitgroeit tot een grote hit. Spijkerbroekenfabrikant Levi’s wist via commercials vijf hits te creëren in de jaren negentig. De nummer-1-hit Onderweg van Abel uit 1999 is momenteel één van de meest gedownloade songs doordat Net5 het nummer gebruikt in verschillende aankondigingen. Girod: “Het is ongelofelijk hoe groot het bereik is van zo’n commercial. Iedereen ziet die reclame. Dat heeft me wel verbaasd. Het is jammer dat onze naam niet bij de commercial staat.”