Wanadoo selecteert tien bands voor talentenjacht Wanadoo selecteert tien bands voor talentenjacht

Internetprovider wil jonge bands een duw in de rug geven

Wanadoo selecteert tien bands voor talentenjacht

Internetprovider wil jonge bands een duw in de rug geven

Internationale internetprovider Wanadoo start in vier landen, waaronder Nederland, een talentenjacht voor bands. In Nederland zijn reeds tien bands genomineerd, waaronder Floris, 16 Down en Gem. De winnaar zal een internationale strijd tegen andere winnaars aangaan.

Internetprovider wil jonge bands een duw in de rug geven

Internetprovider Wanadoo zal vanaf 15 maart met de online talentenjacht Wanadoo Discoveries van start gaan. Het is hierbij mogelijk om op tien Nederlandse bands te stemmen totdat er één winnaar uitkomt. De selectie van de bands heeft reeds plaatsgevonden. De namen van de bands worden volgende week officieel bekend gemaakt, maar 3VOOR12 weet al te melden dat Gem, Wyatt, Track Addicts, Don Diablo, Opgezwolle, 16 Down, Floris en Wealthy Beggar zijn geselecteerd. Op 11 april zal bekend worden gemaakt welke band de talentenjacht heeft gewonnen. Deze winnaar zal vervolgens strijden tegen de bands die in resp. Engeland, Frankrijk en Spanje gezegevierd hebben. Deze internationale wedstrijd wordt twee weken later afgesloten met een optreden van de vier bands in Zuid-Frankijk in samenwerking met het Franse radiostation Fun Radio. Volgens de woordvoerder van Wanadoo moet Wanadoo Discoveries zeker niet als een soort Idols gezien worden. “Het gaat om bands die het grote publiek nog niet bereikt hebben en een duwtje in de rug nodig hebben. Dat krijgen ze dan van ons.” Er zijn door Wanadoo wel criteria opgesteld voor de deelnemers. “Het zijn bands die al wel getekend zijn door een platenmaatschappij en slechts één of twee singles uithebben. Ook hebben we op de leeftijd gelet.” Het enige dat de geselecteerde band voor de talentenjacht moeten doen, is eigen nummers aanleveren. Deze zijn vervolgens op de site van Wanadoo te beluisteren. Vanaf dat moment zijn ze aan het stemmende publiek overgeleverd. De talentenjacht zal gepaard gaan met een media-offensief. Wanadoo zal onder andere adverteren op de radio en non-spot in TV-programma’s. De onderhandelingen hiervoor zijn nog gaande. De internetprovider heeft tevens een aparte portal site voor de Wanadoo Discoveries in het leven geroepen die op 15 maart wordt geopend.

nu op 3voor12