Nog geen half jaar na haar debuutalbum ‘House Of Silence’, brengt singer-songwriter Nicole Bianchet haar tweede cd ‘Milky Stroboscope’ uit. Haar nieuwe werk klinkt dromeriger en duisterder dan de eerste plaat en de achtergrondzang is meer ingeschakeld.

Bianchet werd geboren in Amerika, verhuisde op jonge leeftijd naar Duitsland en woont nu in Middelburg. Ze volgde een opleiding tot kunstenares en operazangeres. Vorig jaar verscheen haar debuutalbum ‘House Of Silence’ en nu is daar haar tweede plaat al weer. Op ‘Milky Stroboscope’ zijn soms de opera invloeden goed te horen, bijvoorbeeld op de nummers ‘Nest’ en ‘Pink Elephant’. Over het algemeen klinken de nummers dromerig, soms duister en doen denken aan de muziek van singer-songwriter Lana Del Rey. Toch zit er wel een vorm van somberheid in de liedjes. Dit komt mede door de songteksten die wat zuchtend worden gezongen. Dit wel op goede manier, Bianchet zingt prachtig en raak de luisteraar met haar stem.

Hypnotiserend

Het nummer ‘Glittercrown’ heeft een verrassend, vrolijk refrein en springt er tussenuit. Door de opbouw in het liedje ‘Milky Stroboscope’, dezelfde naam als de albumtitel, lijkt het of Bianchet de luisteraar in een hypnose wil brengen. Bianchet heeft een unieke en onderscheidende sound. Dit komt door de combinatie van laag zingen en de opera invloeden. Hierdoor zijn soms de teksten wel wat slecht te verstaan. Dat maakt het soms lastig om te ontdekken waar de singer-songwriter over zingt. Desondanks is het een fijn album om naar te luisteren en even niet na te denken. Een ideale cd om op een luie zondagmiddag te luisteren.

Naast het thuis luisteren van het album ‘Milky Stroboscope’, is er ook de mogelijkheid om Bianchet live te horen. Op 20 maart brengt zij haar nummers ten gehore in De Spot in Middelburg, samen met special guests Ken Stringfellow en Joep Pelt.