Tom Neven start de avond met een redelijk standaard folk-set. Tom vertoont fysieke, maar geen muzikaal inhoudelijke gelijkenissen met Damien Rice. Waar zijn stem bezieling ontbeert wordt dit gecompenseerd met een mooie apollinische omlijsting. Met een violiste aan zijn ene zijde, en een bassist aan zijn andere, warmt hij het publiek het publiek op een vrolijke manier op voor aanstondse dramatiek.
Op de vooravond van de kampioenswedstrijd van Feyenoord hangt er een opgelaten sfeer in Rotterdam. Op de Nieuwe Binnenweg staan de biertaps voor de volgende dag al klaar en hangen de vlaggen al aan hun stok. Rotown ontvangt vanavond Ierse bezieling en stelt hiermee de competitieve sfeer nog even uit.
Een kleine, in zichzelf gekeerde man met kort zwart haar stapt het podium op en sluit zijn gitaar aan, wat op zich al een bijzonder gezicht is. Zijn gitaar is namelijk een standaard rechtshandige gitaar, welke hij linkshandig bespeelt. Hij begint zijn set door binnensmonds iets onverstaanbaars richting het publiek te mompelen en deze introversie tekent de rest van zijn set. Samen met zijn bandleden speelt hij introverte blues-folk nummers van eerdere albums die een weinig originele opbouw of structuur hebben. In Rotown klinkt dan ook al snel een luid geroezemoes op die door het kleine groepje hardcore fans moeilijk dempen is. In vergelijking met Tom Neven is Mick Flannery’s stem wel een ongelofelijke verademing, pijn en weemoed klinken door in de Ier zijn stem.
Later in de set speelt Flannery meer nummers van zijn nieuwe album en krijgt hij Rotown meer met zich mee. Bij zijn nieuwe hit ’I Own You’, komt de band pas echt op stoom, de spannende song over angst dringt door de poriën van alle aanwezigen. Waar alle dwalende geesten in het publiek eerder op een immense afstand van Mick Flannery stonden, heeft de Ier met dit nummer de afgrond gedicht, en is Rotown voor een ogenblik samen, maar dan… is het alweer voorbij. Mick Flannery gaat af en een encore blijft uit.