Het digitale muziekplatform Atwood Magazine neemt ruimte voor de singer-songwriter die néomí is. De bijzondere folk op haar laatste EP after is sferisch, dromerig en melancholisch. Meeslepend is het zeker en ze neemt je mee in haar gedachtewereld. Haar tweede EP inmiddels, maar wel één die iedereen meeneemt, omdat daar min of meer alles in samenkomt.
In april brengt néomí haar EP ‘after’ uit en op 7 mei is het liveoptreden in Paradiso. Met haar indiefolk maakt néomí naam in niet alleen Nederland, maar ook daarbuiten. Aanleiding genoeg want de EP ‘after’ die ze vrij recent heeft uitgebracht ademt eigenlijk alles wie néomí is.
Belangstelling uit het buitenland
Uitgebreid op Atwood Magazine
Kwetsbarheid en wijsheid
Muzikale levensreis
Het is niet alleen dat, want wie goed naar after luistert, hoort de kwetsbaarheid in terug. Heel verwonderlijk is dat niet, want néomí vertelt er zelf over voorafgaand aan de release van after. Het is een reis van het lever die ze inmiddels maakt en nog steeds maakt. Over wie ze is en hoe het haar in de weg kan zitten. Zelf zegt ze over after dat alle periodes in de afgelopen jaren haar een bepaalde wijsheid heeft gegeven. Niet gek, want het grootste gedeelte van after schrijft néomí in de winter van 2020. Meteorologisch gezien niet echt een koude winter, maar metaforisch misschien wel omdat tijdens de winter nog een lockdown wordt afgekondigd.
Hobbelige weg
Tederheid
De weg naar muziek maken is best wat de Engelsen noemen een ‘bumpy road’ geweest voor néomí. Ooit begint ze aan pianolessen, maar dan stopt ze er ineens mee. Een song van Ben Howard brengt daar verandering in, want ineens krijgt néomí opnieuw inspiratie om haar eigen muziek te gaan maken. Dat doet ze via YouTube filmpjes waarmee ze zichzelf uiteindelijk een enorme dienst bewijst. Op de EP after laat néomí wat daarvan het resultaat is en wat ze weet te delen tijdens haar optreden in Paradiso. Het begrip ‘tederheid’ op de tweede EP krijgt een nieuwe lading in deze woelige tijden.