May Evans presenteert vandaag haar debuut EP Bitterzoet en dat terwijl ze ook bezig is met de Popronde waarvoor ze is uitgekozen. De EP is de aanzet voor meer creativiteit, want het is de bedoeling dat er nog een album in 2023 gaat komen met als titel Feniks terecht gaan komen. Dat album moet zelfs een visueel album gaan worden door haar achtergrond als actrice.
Haar muziek kent verschillende stijlen, met een invloed tussen neo-soul en onvervalste negentiger jaren r&b. Funky elektrische gitaren met groovy drums. Het komt van een bevlogen dame die naast haar werk als actrice ook nog schrijft voor een cultuurplatform op het internet. Toch heeft Marije van Sonsbeek die schuilgaat achter May Evans al behoorlijk wat muzikale voetsporen achtergelaten. Zo heeft ze gespeeld in verschillende bands en heeft ze meegewerkt aan musicals. Wie haar drie singles die ze eerder dit jaar heeft uitgebracht hoort, merkt dat ze haar kleinkunst teksten combineert met haar stijl van muziek maken. Dat laatste kan spannend werken als je een optreden van haar gaat bezoeken. Op haar EP Bitterzoet laat May alle vormen van liefde aan bod komen. Van verdriet en rouw, maar ook warmte en vrijheid. Recht uit het hart op melodieën die je grijpen.