Pimp my Kade?

Uitstraling en service verbeteren om aanloop te stimuleren

Roeland van den Beemd, ,

Wat op het eerste gezicht lijkt op een grondige verbouwing in de kleine zaal van de Kade, blijkt een horeca-omslag voor het hele poppodium.

Uitstraling en service verbeteren om aanloop te stimuleren

De Kade moet professioneler worden om de uitstraling en service te verbeteren en uiteindelijk de aanloop en verkoop te stimuleren. In de kleine zaal wordt er daarom flink verbouwd. Zo is, samen met een aantal vrijwilligers van Jottem, de sloophamer in de bar gezet. Een kleinere bar is direct rechts van de ingang geplaatst. En in plaatst van het kleine trappetje naar de zaal zijn er nu traptreden van een meter lang richting het podium. Hierdoor is er een effect van een tribune gecreƫerd, zoals dat ook in 013 het geval is. In tijden van bezuiniging voor de Nederlandse podia, is een verbouwing natuurlijk moeilijk te realiseren. Hiervoor is de Kade een samenwerking met Heineken aangegaan. De Kade is nu het eerste podium met de nieuwe tapzuilen van de brouwer, welke een stuk fraaier ogen dan de oorspronkelijke exemplaren. Verder heeft de bar afscheid genomen van de postmix (frisdrank uit de tap) om vanaf heden gebruik te maken van flesjes frisdrank. Vanaf 1 juli zal er ook een oplossing komen voor het nieuwe rookbeleid. Roken in de Kade wordt dan verboden, maar om overlast voor de buren te voorkomen zullen de rokers in ieder geval niet naar buiten worden gedirigeerd.