Flikkerende lichten, gegil en vlammende muziek. Het is iets na zessen als Popronde lijkt te zijn losgebarsten, maar niets blijkt minder waar: de kermis in Venlo is een dag eerder van start gegaan. De aftrap van Popronde is ook een stuk rustiger dan dat met Elsa Birgitta Bekman. Samen met haar drummer staat ze in de grootste bioscoop die Venlo te bieden heeft, en die keuze lijkt bewust gemaakt. Bekman en haar groep zijn naast muzikanten namelijk ook filmmakers. Zelfgemaakte beelden spatten van het bioscoopdoek af en begeleiden de breekbare muziek. Bekman zelf is dat allerminst, want het klinkt ijzersterk. Eindelijk goede muziek in de bioscoop na het debacle van de tweede Joker-film.
We verhuizen van de grootste bioscoop naar de grootste boekhandel van Venlo. Nog niet heel lang verhuisden zij naar dit nieuwe pand aan de rand van het centrum. Toverjas laat er als een van de eersten een ander geluid horen dan geroezemoes. Het brein achter de band is Tobias Kolk, oud-bandlid van WIES. Gevoelige Nederlandstalige teksten zijn het recept, maar met duidelijke woordspelingen zoals we die kennen van Spinvis. Het nieuwe boek ‘Nexus’ van Yuval Noah Harari, over artificial intelligence, staart ons heel de set aan. Gelukkig maakt Kolk op een kolderieke wijze duidelijk dat livemuziek onmogelijk digitaal nagebootst kan worden.