Sander had de meeste nummers van dit album al opgenomen voordat hij met de band, aan het einde van de zomer in 2023, bij elkaar kwam. Zo staan ‘Same New’ en ‘Reborn’ ook al op het eerder uitgebrachte livealbum, echter hebben de nummers nu een kop en staart gekregen waardoor er minder ruimte is gelaten voor improvisatie. De lang uitgesponnen klanken op de liveversie van ‘Same New’ zijn in tijdsduur zelfs met tweederde teruggebracht waardoor er een meer uitgeklede, radiovriendelijke versie overeind blijft staan. Haagmans laat ons in deze grauwe winterdagen verlangen naar de zon met zijn prettige retro laidback stemgeluid.
Het eerste nummer op het album ‘…now that I lost your attention’ zou kunnen verwijzen naar de uitgestrektheid van de nummers op het eerdergenoemde livealbum. De vaak spontane en ongestructureerde jamsessies zorgden er toen soms wel voor dat we de aandacht in de nummers wat kwijtraakten. Maar net als we denken dat dit bij het openingsnummer ook weer dreigt te gebeuren, schakelt de band een versnelling zwaarder en wanen we ons in een warm stonerrockbad midden in een woestijn in het Limburgse Heuvellandschap.
Hoe anders klinken dan weer de eerder uitgebrachte singles ‘Baby Blue (Hit Song)’ en ‘Sunstroke Serenade’. De nummers zijn een stuk toegankelijker en gestructureerder dan we tot nu toe gewend zijn en neigen zelfs naar een vaste vorm met goede refreinen. ‘Baby Blue’ heeft aan het begin een funky vibe, maar wordt naar het einde toe veel meer gelaagd met fuzz-gedreven gitaren zoals we die van Kyuss gewend zijn. De luie maar aanstekelijk repetitieve riffs in ‘Sunstroke Serenade’, wiegen je langzaam in hypnose. Maar ook nu weten The Whims halverwege het nummer met veel fuzz een geweldig stuwende groove aan het nummer toe te voegen.