Belgische kwaliteit die Hooverphonic heet

Zangeres Noémie Wolfs maakt indruk

Antoine Bongers ,

Op de eerste dag van december trad de Belgische formatie Hooverphonic op in het Parkstad Limburg Theater in Heerlen. Met in het voorprogramma de Nederlandse band Houses. 3VOOR12 maakte een verslag.

Zangeres Noémie Wolfs maakt indruk

Op de eerste dag van december trad de Belgische formatie Hooverphonic op in het Parkstad Limburg Theater in Heerlen. Met in het voorprogramma de Nederlandse band Houses.

De Amsterdamse indie-pop band Houses is een prima keuze om het publiek op te warmen voor Hooverphonic. Deze band met zangeres Ella van der Woude als stralend middelpunt, wisselt rustige nummers af met snellere popsongs. De waardering uit de zaal voor de het sterke optreden is terecht.

Hierna betreedt Hooverphonic het podium. Zangeres Noémie Wolfs is de enige vrouw in deze zeskoppige formatie. Deze mystieke zangeres heeft de moeilijke taak om haar voorgangster Geike Arnaert op te volgen. Zonder noemenswaardige ervaring is ze aan het avontuur begonnen. Het blijkt dat de drijvende krachten uit de band, Alex Callier en Raymond Geerts, een neusje hebben om de juiste zangeres te vinden. Ze is mooi, is sexy en mysterieus maar heeft bovenal een perfecte stem voor Hooverphonic. De opening “One Two Tree” brengt meteen sfeer in de zaal. Ondanks de bekende, bombastische nummers zoals onder andere “The World Is Mine”, “Jackie Cane”, “Mad About You” en “Sometimes” is het hoogtepunt van de avond een cover. Enkel begeleid door de toetsenist, bezorgt Noémie iedereen kippenvel met de cover “Unfinished Sympathy” van Massive Attack. De conclusie is duidelijk. Met deze zangeres mogen wij van Hooverphonic nog veel verwachten.