Bij binnenkomst is de setting anders dan de gemiddelde showcase: iedereen zit netjes op een stoel wanneer de Groningse Bert Hadders het podium betreedt met zijn gitaar. Hij weet hoe hij een intieme sfeer moet neerzetten, al is die intieme sfeer ook te danken aan het schitterende pand. Waar het gegalm van zo’n synagoge averechts kan werken, is het bij Hadders juist in zijn voordeel. De galm sluit naadloos aan op zijn muziek en geeft het een extra intieme dimensie.
Met zijn warme, Groningse stem en gevoel voor humor neemt hij het publiek moeiteloos mee. Hij zingt in het Gronings, op één nummer na, die gaat in het ABN. Zijn muziek is een unieke mix van blues, folk, country en levensliederen, met een rauw randje. Het gitaarspel van Hadders is heerlijk en erg strak. Zijn teksten wisselen tussen humor en historische verhalen, van een kerstlied dat slechts €3,85 opleverde tot schietpartijen en een galg op de Grote Markt zo rond 1840 (aldus Hadders). Bert had zelf een ander beeld van de muziekwereld toen hij er aan begon: “ik dacht het is lekker lang uitslapen en gratis bier drinken, maar het schijnt een hele industrie te zijn”. De humor werkt, maar tegelijkertijd weet hij ook serieuze onderwerpen aan te kaarten met zijn muziek.
Zelfs als je geen Gronings verstaat, weet hij je met zijn verhalen te grijpen. De afsluiting met een christelijk nummer (in een synagoge) was een mooie afsluiting die deze set samenvat: humor, maar ook serieus en met een knipoog.