“We vinden het klote dat Simplon moet sluiten", vat Joey Tualena van Studio Plakband bondig samen. Het team van Studio Plakband komt al jaren bij het poppodium voor feestjes en concerten, en Simplon heeft grote invloed op ze gehad. “Het was ook onze eerste opdrachtgever. Nu staat ons kantoor er recht tegenover, dus hebben we nog steeds wel af en toe met ze te maken.”
In een opwelling maakten ze een poster met de oproep: “Wij gaan een campagne bedenken, wie helpt mee?” De hoeveelheid mailtjes en retweets die daarop volgden, hadden ze niet verwacht: “Echt gigantisch veel. Heel gaaf dat we zo een discussie op gang kunnen brengen en duidelijk kunnen maken dat Simplon niet weg moet. Het is voor zo veel mensen, waaronder voor ons, het creatieve beginpunt geweest van heel veel meer.”
Eerst gaat het team vanavond om de tafel om op ideeën te komen voor een actie. “Dat kan alles zijn, we hebben nog geen idee. Dan hebben we ’s middags een afspraak met Simplon zelf, op hun verzoek, om een beetje uit te leggen wat we van plan zijn. Morgenavond nodigen we iedereen, die ook vindt dat Simplon moet blijven, uit om op ons kantoor mee te denken.”
Voor geïnteresseerden: De brainstormactie is morgen om 18:30 in het kantoor van Studio Plakband, Ebbingekwartier 105
Studio Plakband: 'Klote dat Simplon moet sluiten'
Reclamebureau organiseert reddingsactie, iedereen mag meedoen.
Op het Ebbingekwartier staat Studio Plakband, sinds donderdagavond het creatieve hoofdkwartier van een reddingsactie voor Simplon. Toen het nieuws van het faillissement naar buiten kwam, ontwierp het reclamebureau spontaan een poster, die meteen grootschalig werd gedeeld op Twitter en Facebook: “Heel gaaf dat we een discussie op gang brengen.”