Videomakers Soulvizion zien dromen uitkomen in Miami Videomakers Soulvizion zien dromen uitkomen in Miami

Jesse en Erik filmen de grootste dj's ter wereld: Armin van Buuren, Andrew Rayel en Afrojack

, Tekst: Lennart van der Burg, foto's: Soulvizion Media

Videomakers Soulvizion zien dromen uitkomen in Miami

Jesse en Erik filmen de grootste dj's ter wereld: Armin van Buuren, Andrew Rayel en Afrojack

Tekst: Lennart van der Burg, foto's: Soulvizion Media ,

De Lelystadse videomakers van Soulvizion mochten vorige maand een nieuw hoofdstuk aan hun jongensboek toevoegen: filmen in Miami, met supersterren als Armin van Buuren en Afrojack. Jesse Vulink en Erik van der Zwan zijn na alle hoogtepunten echter nog niet uitgedroomd. ‘We reden na een shoot door Miami en dachten: hier zouden we wel eens ons nieuwe kantoor willen opzetten.’

Wat ze precies op de Miami Music Week gingen doen, maakte Soulvizion’s Jesse en Erik weinig uit: als ze maar gingen. ‘We hadden het idee dat we daar moésten zijn om te netwerken en te filmen,’ vertelt Erik van der Zwan. ‘Het ontbrak alleen nog aan een klus. Toen werden gevraagd om aan de aftermovie van Ultra Music Festival Maimi mee te werken, lieten we onze andere klanten weten dat we nu sowieso naar Miami gingen. Vervolgens stroomden de opdrachten binnen en moesten we plotseling vier dagen bijboeken om alles rond te krijgen. Zo werden we gevraagd om de videoclips van Andrew Rayel, Bassjackers en Afrojack op te nemen. Ook kregen we de opdracht om een masterclass van Armin van Buren daar te filmen.’ 
 

Goede chicks, veel clicks

De heren van Soulvizion kregen het dus behoorlijk druk in de voorbereiding. ‘Op internet zochten we naar de mooiste hotspots van Miami, zodat we niet daar bij aankomst nog hoefden te zoeken,’ vertelt Erik. ‘Via Google ontdekten we bijvoorbeeld Miami's boulevard en de straat Ocean Drive, waar veel gerolschaatst wordt. Daarnaast werden in de voorgaande weken de scripts voor de muziekvideo’s uitgewerkt en gingen we via internetsites op zoek naar modellen voor in onze video’s. Dat laatste is goed bevallen, het niveau ligt hoog in Miami.’ Jesse Vulink draait er niet omheen: ‘Ze zijn gewoon lekker. En die dingen doen het goed op internet: goede chicks betekent veel clicks.’
 
De jongens keken hun ogen uit in Miami. ‘Alles daar lijkt op een filmset. Al ben je als videomaker altijd bezig om dat nog mooier te maken dan het is: in de postproductie worden de stranden net iets witter en de lucht net wat blauwer,’ verklapt Jesse. Toch konden ze zich niet overal op voorbereiden. ‘Zo was het door de Miami Music Week heel druk in het verkeer. Dat is lastig, want als je met bijvoorbeeld met een model een ondergaande zon moet filmen, heb je echt maar één dag en één moment waarop dat kan.’
 

Complimenten van baas Armin

De opnames verliepen echter verrassend soepel. ‘Bij Afrojack waren het meer opnames van zijn optreden in Miami, dus die hoefden we niet aan te sturen. Bij Andrew Rayel – ook een dj uit DJMag’s top 25 – vonden we het wel spannend. Die wilden we niet verkeerd aanspreken, maar hij was gelukkig heel relaxed. Soms moesten we streng zijn als we dachten dat het de video ten goede kwam, maar hij zei al snel dat we hem gewoon moesten aansturen. Ook konden we eindelijk eens met Armin van Buuren zelf praten. Hij was blij met ons werk en noemde ons een van Armada’s grootste video-leveranciers, en keek uit naar meer werk van ons.’
 
Tijdens het interview wordt Jesse op zijn mobiel gebeld: het is Van Buurens platenlabel Armada Music. Ze bellen over Soulvizion’s nieuwste clip voor Lost Frequencies. ‘Armada is supertevreden,’ vertelt Jesse zodra hij heeft opgehangen. ‘Het leek wel een film, zeiden ze net. De  eerste video van Lost Frequencies had zo’n vijfentwintig miljoen views. Daar gaat deze hopelijk overheen.’
 

Terug voor zaken én feesten

Filmen in Miami met grote dj’s als Afrjoack was voor Jesse en Erik een droom die uitkwam. Erik: ‘Na de shoot reden we samen een rondje door Miami en dachten we: dit is de plek waar we in de toekomst wel een kantoor zouden kunnen opzetten. Misschien dat we voor die tijd nog vaker naar gekke plekken reizen, zoals Japan, om te kijken of opdrachtgevers aanhaken. Het is hard werken, maar we hebben uiteindelijk echt genoten van Miami. Jesse en ik zijn alleen helaas niet uit geweest: we hebben één drankje gedaan bij Nikki Beach Club, nadat we daar hadden gefilmd. We moeten dus sowieso nog een keertje terug om goed te feesten.’
 
Tags

nu op 3voor12