Emmen wil kaas van Indian Askin

Snoeihard optreden bij Poppodium Apollo

Kimberley Arling ,

Apollo ontving vrijdag 4 november in een goed gevulde popzaal van Groothuis de bijzondere band Indian Askin met als voorprogramma Yasmine. Onze fotografe Mariëlle Hensums maakte een sfeerimpressie.

Yasmine

De band Yasmine opende de avond in Emmen. Met drie man sterk kreeg de band de zaal op z’n kop. De muziek werd goed ontvangen door het publiek. Yasmine is een band met poppy liedjes die veel te hard gespeeld worden. Ze zijn in volle gang met het opnemen van het debuut-EP en hebben net pas hun eerste single uit. Desalniettemin hebben ze een prima set gespeeld met enige variatie. De songs hebben melodieuze klanken die weken in je hoofd blijven hangen. Ze hebben een eigen sound met een ruig randje. Een perfect voorprogramma en opener voor de band Indian Askin.

Facebook Yasmine

Indian Askin

De muziek stond hard voor vanavond. Dit maakte dat een paar mensen vertrokken. Ieder zijn eigen keuze, maar bij Indian Askin hoort harde muziek, dit kun je absoluut niet zacht spelen. De eigen sound van de band viel in de smaak bij het publiek. Gelijk vanaf de eerste toon ging het publiek mee.

De show werd afgewisseld met humoristische uitspraken van Chino Ayala, de zanger en gitarist van de band. Zo kwam het kaas verhaal ter sprake. Hij wilde graag een plakje kaas bij de kaasboer, net zoals vroeger. Helaas vond de kaasboer hem een rare man met een snor, dus nee geen plakje kaas voor jou. Chino schreeuwde het uit: ‘’IK WIL KAAAAAAAS.’’ De uitspraak werd meerdere malen door het publiek door de zaal geschreeuwd. Er mag gezegd worden dat er enig interactie was met het publiek.

Bepaalde nummers doen je terug denken aan de jaren ’60 en ’70, maar toch heeft het iets vernieuwends. Het psychedelische aspect valt absoluut niet te missen. De band blijft je verassen. Je wordt geheel mee getrokken in de muziek. Je hoeft de ogen maar dicht te doen en je zweeft naar een andere wereld.

Complimenten naar alle vier de bandleden. Ze hebben ieder hun eigen kwaliteiten. Chino Ayala zorgt voor het ruige randje met zijn eigen bijzondere stem. Vergeet zijn epische gitaarpartijen niet! De sterke baspartijen van Jasja Offermans worden afgewisseld met het drumwerk van Ferry Kunst. Tot slot wordt het geheel afgemaakt door de psychedelische sound van toetsenist Bart van der Elst. Ze vullen elkaar prima aan waardoor je een avond heerlijke muziek kunt verwachten.

Het publiek over Indian Askin

‘’De muziek stond erg hard, maar desalniettemin was het een gaaf optreden.’’

‘’Deze band rockt, ze hebben een eigen sound en ze onderscheiden zich van de mainstream.’’