Midgetgolf Madness II: Hole in One!

Knusheid gemixt met een beetje madness

Nikki Bulten ,

Zaterdag 15 augustus was het tijd voor de tweede editie van Midgetgolf Madness. Swingende garage punk rock lokte de lokale oude en nieuwe generatie ‘punks’ naar de Jan Tooroplaan in Meppel. De acht acts lieten het terrein weer voor even opleven.

Combo Koedijk

Om 13.00 uur ging het terrein open. De pret kon beginnen: alvast een balletje slaan of dansjes doen in de Silent Disco. Terwijl de balletjes om je oren vlogen, werd Hole Ten om 14.00 uur geopend door de surprise act: Combo Koedijk. De Meppelse band, met leadzanger Mark ten Hoor, zette de juiste sfeer neer met hun swingende, boerse, garagerock. Nummers als “Hé Betsy” zijn erg aanstekelijk en hebben de potentie om nog lang te blijven hangen.

The Information

Ondertussen werd het podium bij Hole One klaargemaakt voor The Information. Deze mannen uit Overijssel speelden 45 minuten op het hoofdpodium. De alternatieve rock met aardig wat folk en blues invloeden klinkt tragisch en heerlijk tegelijkertijd. Harald de Ruiter trakteerde ons op een fijne, rauwe gitaarsolo. Helaas viel het enige buitje net tijdens het optreden van deze mannen, waardoor het publiek vanaf de zijlinie, al schuilend onder de bomen, genoot van het optreden.

Wessel Klooster

De bui heeft niet erg lang geduurd, maar helaas voor singer-songwriter Wessel Klooster uit Meppel, zijn er daardoor toch een aantal mensen huiswaarts gegaan. De jonge Wessel vulde zijn set met een aantal eigen nummers, aangevuld met wat covers. Tussen de nummers door zocht hij contact met de overgebleven festivalgangers, waardoor een aantal het aandurfde onder de bomen vandaan te komen.

Dave von Raven Kwartet

Om 20.00  uur werd het podium overgenomen door Het Dave von Raven Kwartet. De Rotterdammer Dave von Raven, ook bekend als de frontman van The Kik, heeft er weer een nieuw projectje bij. Het kwartet, wat eigenlijk een sextet schijnt te zijn, zette een kittig optreden neer. Wat een madness! Tijdens het dynamische optreden vlogen niet alleen de midgetgolfballen om je oren, maar ook plakken kaas en slierten frietsaus! Gelukkig was er geen sprake van voedselverspilling, aangezien de festivalkat er wel pap van lustte.

Canshaker Pi gevolgd door The Miseries

De garagerock band Canshaker Pi, vier jonkies uit Amsterdam, lieten zien dat jong zijn niet altijd in je nadeel hoeft te werken. De jongens rockten met zoveel energie dat bijna iedereen wat dichterbij kroop. Tijdens het optreden was er zelfs even tijd voor een yoga posé. Het kan allemaal, als je jong bent en uit Amsterdam komt. Het publiek genoot volop. Druipend van het zweet verlieten ze het podium om het stokje over te geven aan The Miseries.

Absoluut de moeite waard

Heerlijke sfeer met een beetje madness in Meppel tijdens Midgetgolf Madness. Een festival dat vooral locals aantrekt, maar absoluut ook de moeite waard is voor niet-locals. Uitzonderlijk goede alternatieve rock op een geweldige locatie!