Eerste BOSS Pilot Tour pakt gevarieerd uit

Van Britpop tot progressieve hardrock in MFC

Anton Oortmann ,

Afgelopen zaterdag deed de eerste BOSS Pilot Tour Metal Front Coevorden aan. Rancho Mosquito, The Anti-D’s en Pulse stonden onder dezelfde noemer al eerder in Blanko in Emmen, maar in het zeer gezellige en veel beter gevulde MFC deden de drie bands het metal-podium schudden op zijn grondvesten.

Rancho Mosquito

De eerste band van de avond speelt min of meer een thuiswedstrijd. Rancho Mosquito bevat leden uit Coevorden, Schoonebeek en Emmen en verzorgt de muzikale aftrap met zeer stevige en goed klinkende stonerrock-songs. Deze refereren behoorlijk aan de tattoo op de onderarm van zanger Jan Poelman, namelijk Kyuss. Qua spel en geluid zit het bij de groep allemaal zeer goed in elkaar, al mag het speelplezier richting het publiek er soms wel iets meer van afspatten.

The Anti D's

Vervolgens is het de beurt aan The Anti-D’s uit Groningen. Je zou misschien verwachten dat een Britpop-band als deze in MFC een vreemde eend in de bijt is, maar de muziek landt bijzonder goed bij het publiek en krijgt zelfs nog wat dames flink aan het dansen. The Anti-D’s maken Britpop zoals iedereen het kent: liedjes over meisjes, met hier en daar wat venijn en spektakel. Een prima groep, al mag zij iets meer een eigen smoel krijgen.

Pulse

Pulse uit Assen verzorgt de afsluiting van deze BOSS-avond met hardrock waarin veel progressieve invloeden zitten verwerkt. Technisch gezien laten ze veel hoogstandjes zien en de nummers zitten op dat vlak goed in elkaar. Minpuntje is het geluid; de gitaar en bas klinken flinterdun en af en toe verliezen de bandleden elkaar, te midden van alle technische hoogstandjes, uit het oog.