Tourverslag: Taymir in Engeland en Frankrijk

Voetbal kijken, spelen en twee keer scoren

Tekst en foto's: Taymir | ,

Net terug van Pinkpop mocht Taymir de koffers alweer pakken: niet alleen ons Nederlands elftal werd uitgenodigd om over de grens te spelen. Ook de Haagse rockband kreeg de kans om overzee de tanden te laten zien. En scoorde dubbel. Lees in hun tourverslag over links rijden, middernachtelijke curry, fucked up Frans verkeer en een show op de Seine die champagnekurken deed knallen.

Woensdag 11 juni. Het is vroeg in de ochtend als wij verzamelen bij Bas Prins thuis. De band is compleet en ook Rockstone Sessions’ Patrick Rietveld zitten in de bus onderweg richting Calais. Onderweg pikken we onze tourmanager Joris en onze geluidsman Tom op in de buurt van Breda. Onze geel - rode bus tuft voort richting Frankrijk, waar we in Calais op de trein stappen richting Folkstone. Het is bizar, maar je bent dus met bus en al binnen 35 minuten van Frankrijk in Engeland. Handig! Nog even een stukje door richting Londen (Links rijden!!), waar we net buiten het centrum een appartementje hebben. Zodra we daar zijn aangekomen zien we dat onze manager Tim van der Zalm, platenbaas Bas van Wageningen en Nederlandse boeker Jaap de Waart al zijn gesetteld. Spullen uitpakken, even de buurt verkennen en even goed lunchen met een English Breakfast en door richting de venue. Hoxton Square Bar and Kitchen is de plek waar het allemaal gaat gebeuren. Hier is het 10 daagse New Blood Festival waarvoor we zijn uitgenodigd.

Na het opbouwen, soundchecken en een goede hamburger komen onze grote vrienden Olly en David langs. Olly is onze Europese boeker en werkt voor The Agency Group en David werkt samen met Tim en Bas samen op internationaal management. De hele club is compleet, laten we gaan spelen! De zaal is lekker gevuld en de show gaat goed. Er zijn een hoop genodigden naar aanleiding van onze show op The Great Escape en we worden goed ontvangen. Na afloop van de show zijn we allemaal gesloopt en gaan we terug richting het appartement. De meeste gaan lekker naar bed, maar een aantal gaan nog op jacht naar een goede Engelse curry.

De volgende morgen vertrekken we weer richting de lage landen, maar niet voordat we even langs de Fred Perry Store zijn geweest. In het centrum van Londen zit een speciale winkel van Fred Perry, and we like it! Na even goed geshopt te hebben rijden we weer terug. Wat een avontuur!

Woensdag 18 juni. Ook deze ochtend is vroeg en dit keer vertrekken we richting Parijs. Artbeat heeft ons uitgenodigd om op hun allereerste live event te komen spelen in de Franse hoofdstad. Het festival heet Into The Wild, en word gehouden op een boot in de Seine, maar eerst moeten we Parijs in zien te komen. Wat rijden die Fransen fucked up zeg! Met gevaar voor eigen leven gaan we de snelweg af en rijden zo de overvolle metropool binnen. En echt waar, we hebben het met eigen ogen gezien: op een boot in de Seine zit een poppodium genaamd Petit Bain. Een epic locatie.

Na het gebruikelijke opbouwen en soundchecken rijden we richting het hotel, checken snel in en gaan op zoek naar een tv. Een tv? Ja een tv! Nederland - Australië is namelijk vanavond en wij zijn fan. And guess what! We winnen!! Onze avond kan niet beter beginnen. Als we dan ook nog eens voor een goed volle, hele enthousiaste zaal staan zijn we niet meer te houden. De set knalt door de boot en het publiek gaat los. Laten we hopen dat die boot het houdt. Na afloop is er champagne van de organisatie en blijft het nog lang gezellig. De volgende ochtend redden we het heelhuids Parijs uit en rijden zo snel als kan weer terug richting onze thuishaven Den Haag. Awesome trip!