“Dit beeld trekt mensen van ver buiten de stad naar The Hague Festivals. Het geeft een vrolijk, zonnig en typisch zomers festivalgevoel”, aldus De Jong over het winnende ontwerp. Zij vormde samen met Jack Verduyn Lunel (directeur KABK), Gert Dumbar (grafisch ontwerper en docent KABK) en Marco Esser (directeur a.i. Den Haag Marketing) de jury. De winnende ontwerpers Kyra Hurkmans en Sabine van der Eijk ontvingen een cheque van 1000 euro en het door hen gemaakte ontwerp vormt de basis voor de volledige festivalcampagne. Voor het campagnebeeld maakten Kyra en Sabine gebruik van drie thema’s: feest, zomer en een speelse ruit. Grafisch ontwerper en KABK docent Gert Dumbar begeleidt de studenten bij het verder uitwerken van hun ontwerp, zodat het definitieve ontwerp straks overal te bewonderen valt, van poster en flyers tot website.
Gedurende de hele maand juni vindt de zesde editie van de Haagse festivalperiode The Hague Festivals plaats, waar verschillende festivals en evenementen onder vallen. Hieronder vallen onder andere Parkpop, Festival Classique, Den Haag Sculptuur, Vlaggetjesdag en Nederlandse Veteranendag. Nieuw dit jaar is jazzfestival Jazzin’ The Hague in het World Forum Theater.
Nieuw campagnebeeld The Hague Festivals gepresenteerd
“Campagnebeeld The Hague Festivals geeft zomers zonnig festivalgevoel”
Het campagnebeeld van de zesde editie van The Hague Festivals, dat de hele maand juni plaatsvindt, is gisteren gepresenteerd door wethouder Marjolein de Jong (Cultuur en Citymarketing). Het campagnebeeld is ook dit jaar ontworpen door studenten van de Haagse kunstacademie. Studenten Kyra Hurkmans en Sabine van der Eijk maakten het winnende campagnebeeld.