Het Haagse festival Parkpop is gisteravond de grote winnaar geworden van de Den Haag Marketing Promotieprijzen. Het festival won zowel de award in de categorie Evenementen en Congressen als de ‘Eline’ voor de overall Den Haag Marketing Promotieprijs. Organisator DUCOS Productions nam de awards gisteren in ontvangst tijdens de feestelijke uitreiking in het Korzo Theater in Den Haag.
Directeur Guus Dutrieux van DUCOS Productions is erg blij met de prijs: “Parkpop is onlosmakelijk verbonden met de popstad Den Haag en we zijn trots dat het evenement na dertig jaar nog altijd succesvol bijdraagt aan de citymarketing van Den Haag”. DUCOS Productions won al eerder de Rotterdamse Promotieprijs in 2000. “Met een promotieprijs in Rotterdam en nu ook een promotieprijs in Den Haag wordt bevestigd dat grootschalige publieksevenementen belangrijk zijn voor de positionering van een stad. We zijn daarbij erg dankbaar voor alle steun die we vanuit de gemeente en onze vaste sponsors hebben gekregen de afgelopen jaren.”
In het juryrapport stond het volgende over het festival: “Parkpop staat synoniem voor één groot publieksfeest en een beleving voor jong en oud: al dertig jaar is het openluchtfestival het grootste en gratis toegankelijke popconcert van Europa” Andere genomineerden in de categorie Evenementen en Congressen waren Festival Classique, Parkpop en Royal Beach Concert. Alle drie de evenementen zijn onderdeel van The Hague Festivals.
Parkpop vindt op 26 juni voor de 31e keer plaats in het Zuiderpark met onder andere Jamie Cullum, Go Back To The Zoo en Staff Benda Bilili op het programma.