Caroline Molenaar, het gezicht van Herfstpop Caroline Molenaar, het gezicht van Herfstpop

Gesprek met een gepassioneerd organisatietalent

, Annelies van Es | Foto's: Ron van Varik en Linda Bruggeman,

Caroline Molenaar, het gezicht van Herfstpop

Gesprek met een gepassioneerd organisatietalent

Annelies van Es | Foto's: Ron van Varik en Linda Bruggeman, ,

Afgelopen zaterdag, 20 september, sprak 3VOOR12 Den Haag met Caroline Molenaar. Caroline, vroeger groot fan van de Golden Earing zit in het bestuur van Herfstpop. Ze neemt de pers en communicatie voor haar rekening. In het dagelijks leven is zij communicatie adviseur bij het Ministerie van Economische zaken. “Organiseren zit me in het bloed”. Voor het ministerie organiseert zij dan ook evenementen en beurzen.

Gesprek met een gepassioneerd organisatietalent

Afgelopen zaterdag, 20 september, sprak 3VOOR12 Den Haag met Caroline Molenaar. Caroline, vroeger groot fan van de Golden Earing zit in het bestuur van Herfstpop. Ze neemt de pers en communicatie voor haar rekening. In het dagelijks leven is zij communicatie adviseur bij het Ministerie van Economische zaken. “Organiseren zit me in het bloed”. Voor het ministerie organiseert zij dan ook evenementen en beurzen. Herfstpop werd dit jaar voor de zevende keer georganiseerd. Het eerste jaar nam de gemeente Rijswijk de organisatie nog voor haar rekening. Maar daarna is Caroline er nauw bij betrokken geraakt. Dit op geheel vrijwillige basis. “Herfstpop bestaat dankzij alle vrijwilligers. Het festival kan niet zonder haar vrijwilligers. Ik ben heel trots op ze, ik wil ze allemaal graag volgend jaar weer terug zien!” aldus een gepassioneerde Caroline. Helaas heeft het festival moeite met het vinden van sponsoren. “Normaal gesproken, als je begroting sluitend is, kan je gaan regelen, de bands gaan boeken. Begroting niet sluitend, dan geen artiesten. Helaas gaat daar nu veel tijd aan verloren, met als gevolg dat het organiseren van het gehele festival moet gebeuren in een krappe anderhalve maand.” Daarentegen zijn er ook zeer trouwe sponsoren. “Bijvoorbeeld Sir Winston Club (Music & Entertainment Club) sponsort al vanaf het begin. Zo ook Drukkerij Stimuka die al het drukwerk, zoals posters en flyers, voor haar rekening neemt.” Het leukste aan het festival vindt Caroline de avond. Zo’n twaalf man van het bestuur worden bij de laatste act allemaal op het podium geroepen. “Je kunt zo het hele veld overzien, een echt kippenvel moment”. De laatste 10 minuten voor aanvang van het festival vindt ze vreselijk. “Er moet in de laatste tien minuten nog van alles gebeuren, dat is altijd flink stressen. En wonder boven wonder, alles is dan toch op tijd geregeld. Zodra ik de presentator de eerste band hoor aankondigen valt alle stress van me af.” Caroline is ook trots op de programmering. “Ook dit jaar hebben we weer een zeer gevarieerde line-up. Zo hebben we weer aandacht besteed aan een kinderband, maar omdat de begroting niet snel genoeg rond was, zijn bijvoorbeeld K3 en Kus, niet meer te boeken. Die hebben het razend druk. Dit jaar hebben we op die plaats Jody Bernal geprogrammeerd.” Als laatste komt de beveiliging ter sprake. “Het is het enige festival met detectiepoorten. We hechten veel waarde aan veiligheid. Zo wordt het Herfstpop terrein bewaakt door particuliere beveiliging en politie. Op het veld is ook cameratoezicht”. Inmiddels staat het festivalterrein vol met mensen. Gedurende de dag hebben de kleine kinderen zich uit kunnen leven op de KinderPlaza. Nu is het de beurt aan de jongeren, vol verwachting aan het wachten op de Partysquad. Later die avond staat Caroline dan op het podium, haar kippenvelmoment. Ze neemt een bos bloemen in ontvangst. Aan de hoge opkomst is op te merken dat Caroline inderdaad een kei is in organiseren.
Tags

nu op 3voor12