Twaalf uur lang in een andere tijd Twaalf uur lang in een andere tijd

Nieuwe editie Dag In De Branding op 24 mei

Twaalf uur lang in een andere tijd

Nieuwe editie Dag In De Branding op 24 mei

Op maarliefst vier locaties in Den Haag kun je je aanstaande zaterdag 24 mei laten inspireren door niet allerdaagse muzikale hoogstandjes, waarbij het begrip ‘muzikaal tijdsreizen’ centraal staat. De teletijdmachine van Dag In De Branding vertrekt om 15.00 vanuit het Korzo Theater om vervolgens tegen het opkomen van de maan zijn landing weer te vinden in het Paard van Troje met een industrial/Kraftwerk vertolking van Bach’s Kunst der Fuge door het Sloveense Laibach.

Nieuwe editie Dag In De Branding op 24 mei

Op maarliefst vier locaties in Den Haag kun je je aanstaande zaterdag 24 mei laten inspireren door niet allerdaagse muzikale hoogstandjes, waarbij het begrip ‘muzikaal tijdsreizen’ centraal staat. De teletijdmachine van Dag In De Branding vertrekt om 15.00 vanuit het Korzo Theater om vervolgens tegen het opkomen van de maan zijn landing weer te vinden in het Paard van Troje met een industrial/Kraftwerk vertolking van Bach’s Kunst der Fuge door het Sloveense Laibach. Expect the unexpected Voor wie zich inschrijft voor de ontdekkingstocht van Dag In De Branding zal een schouw- en luisterspel staan te wachten van meer dan 45 componisten. Zo verzorgt het Vlaamse Champ d’Action een electro-akoestisch concert (daterende uit 1951) onder de noemer ‘Yeah, yeah, yeah!’, bestrijkt Ensemble Klang met hun ‘Principles of Concision’ de estethiek van Punk met maarliefst 40 nieuwe werken, word je meegevoerd in een indrukwekkend muziektheater door Judith Herzberg om vervolgens het barokke tijdperk te herbeleven met een optreden van het omstreden Sloveense Laibach in het Paard van Troje. Laibach zal de muzikale marathon afsluiten met hun interpretatie van Bach’s Kunst der Fuge. Dit onder invloed van de industrial en Kraftwerk. In de kleine zaal van Paard van Troje wordt een stap in de toekomst gezet met een Interactive Playgroud van Villa Nuts en een bijzonder optreden van het eigentijdse No Age (experimentele powerpop). Tsja, vier locaties in twaalf uur? Hoe haal je dat? Op de fiets! Een ieder kan zich tot en met 21 mei inschrijven met zijn fiets voor de tocht. Ensemble Loos zal dan uw fiets pimpen tot een waar muzikaal kunstwerk, waardoor u zelf deel uit kunt maken van deze muzikale tijdreis! En heeft u geen fiets? Dan lenen wij u er een! Het programma begint om 15.00 in Korzo (Binckhorstlaan) en het laatste onderdeel vindt om 23.00 plaats in het Paard van Troje. Een diner kan worden inbegrepen in de toegangsprijs. Een Passe-partout kost € 30 (studenten € 20) en is te verkrijgen via het Haags Uitburo. Meer informatie over het programma vind je op de website van Dag In De Branding Zaterdag 24 mei: Dag in de Branding Met Laibach, Champ d’Action (be), No Age (usa), Ensemble Klang, Judith Herzberg en Villa Nuts Interactive Playgroud.
Tags

Nu op 3voor12