Een kleine ton voor een grote investering Een kleine ton voor een grote investering

Den Haag investeert 100.000 euro in Rock Nation

, Jade Yorks,

Een kleine ton voor een grote investering

Den Haag investeert 100.000 euro in Rock Nation

Jade Yorks, ,

Den Haag zal wederom als thuisbasis fungeren voor een rockband van formaat. Met behulp van onder meer de gemeente Den Haag hoopt artiestenmanager Edwin Jansen een band samen te stellen dat naast Nederland, uiteindelijk ook de wereld moet zien te veroveren. Met maar liefst honderdduizend euro aan subsidie, draagt ook de gemeente Den Haag zijn steentje bij aan ‘Rock Nation’ dat in het najaar door RTL 5 uitgezonden zal worden.

Den Haag investeert 100.000 euro in Rock Nation

Den Haag zal wederom als thuisbasis fungeren voor een rockband van formaat. Met behulp van onder meer de gemeente Den Haag hoopt artiestenmanager Edwin Jansen een band samen te stellen dat naast Nederland, uiteindelijk ook de wereld moet zien te veroveren. De gemeente lijkt ervan overtuigd te zijn dat dit nieuwe project van Jansen op lang termijn ook zijn vruchten over de hofstad uit zal werpen. Met maar liefst honderdduizend euro aan subsidie, draagt ook de gemeente Den Haag zijn steentje bij aan ‘Rock Nation’ dat in het najaar door RTL 5 uitgezonden zal worden. Het klinkt uitzonderlijk: Een gemeente dat een ton investeert in een project dat behalve landelijk, ook nog eens commercieel is. Niks raars aan, vindt de gemeente. Den Haag bezit namelijk nog altijd de ambitie om voor een langere tijd de titel ‘dé popstad van Nederland’ te behouden. In een brief legt burgemeester Jozias van Aartsen uit hoe hij en het college van wethouders denken hoe het programma van Edwin Jansen daarvoor zou kunnen zorgen. Allereerst een korte uitleg over wat Rock Nation precies is. Met Rock Nation is Jansen samen met Dennis Weening op zoek gegaan naar getalenteerde muzikanten die zonder alle pracht en praal voor muziek (willen) leven. Inmiddels heeft hij er twintig gevonden. Ze zitten momenteel ergens in het centrum van Den Haag in een pand waar ze de meest uiteenlopende muziekworkshops volgen. Aan het eind van de rit blijven er vijf talentjes uit verschillende instrumentdisciplines over. Zij vormen de band waarvan nu al zeker is dat ze door de belangrijkste mensen uit de Nederlandse muziekindustrie geholpen worden om het zover mogelijk te schoppen. Maar waar zit dan het profijt voor de gemeente Den Haag? De deelnemers in ieder geval niet per definitie uit Den Haag. Volgens de bestuurlijke brief, ondertekend door burgemeester Van Aartsen zal het programma een groot aantaal positieve dingen voor de stad teweegbrengen. Allereerst past het format van Rock Nation als middel in de Citymarketing strategie van de stad. Citymarketing is een hip woord voor het op de markt zetten van een stad. Het is een beleid om meer toeristen en bedrijven naar de stad toe te trekken. Rock Nation zou daar dus wel eens voor kunnen zorgen. Volgens de gemeente dus een goede investering. We houden je op de hoogte over de verdere ontwikkelingen van Rock Nation.
Tags

Nu op 3voor12