Speciale kortingsactie The Music In My Head
Op 7 juni vindt in het Paard van Troje 'A Special Opening Night' plaats van het TMIMH Festival. Tijdens deze avond zal het Britse The Coral een optreden verzorgen. Om de bezoekers van TMIMH een 'VIP'-tint te geven betalen kaarthouders voor deze openingsavond slechts 5,- euro (excl. servicekosten). Nog meer reden dus om het concert van The Coral op 7 juni niet te missen.
Het hoe of wat?
Wil je aanspraak maken op deze kortingsactie dan is het vrij simpel; begeef je met je Music In My Head-kaartje naar de kassa van het Paard van Troje, laat hem zien en ontvang de korting!
The Coral
The Coral bestaat uit zeven jonge schoolvrienden uit Liverpool die een zelfbewuste mix van op de sixties geïnspireerde rockliedjes, eigentijdse popmuziek en pure vrolijkheid brengen. Het debuut wordt direct na verschijning beloond met een nominatie voor de belangrijkste muziekprijzen van Groot-Brittannië. Vervolgens verschijnen Magic and Medicine, Nightfreak and the Sons of Becker en The Invisible Invasion. Deze platen leveren opnieuw juichende kritieken op en hits in Engeland. Dit jaar komt The Coral met het lang verwachte vijfde album.
The Coral i.s.m. The Music In My Head
Pop / zaal open: 19:30, aanvang: 20:30 / 12,50 euro
Op vertoon van TMIMH-kaartje aan de kassa van Paard van Troje: 5,- euro
-------------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------------
Jong Haags talent in De Paap
De eerstvolgende Haags Pop Podium Avond is dinsdag 12 juni. In café De Paap wordt dan opgetreden door de bands Relish en Ace. Relish is een begin dit jaar opgerichtte groep met de jonge muzikanten Bas Bergamin, David Boudestein, Nikkie Freeke en Roy-Victor Seriese. De groep combineert in haar songs uiteenlopende muziekstijlen als funk, soul, bossa, jazz, pop, reggae en rock. Het optreden in De Paap is het eerste openbare optreden van deze nieuwe band.
Ook de meidenband Ace is begin dit jaar van start gegaan. De groep bestaat uit Anouk Walther (zang/bas) en Emmeline Haagedoorn (drums/zang), beiden bekend van The Icons, aangevuld met Caroline Westendorp (gitaar/zang). Hun muziek beschrijven ze zelf als powerrock. De band wisselt eigen songs af met covers en nummers die ze eerder speelden in The Icons.
De Haags Pop Podium Avond start om 21.00 uur. Café De Paap is gevestigd aan de Papestraat 32 in Den Haag. Entree gratis.
-------------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------------
The Getaway naar finale BeachBattle
De Haagse band The Getaway heft gisteren, zaterdag 26 mei, de derde halve finale van de BeachBattle gewonnen. De band werd eerder al uitgeschakeld in de kwartfinale, maar omdat de band Dawn of Time niet kon spelen in de halve finale mochten de heren alsnog aantreden in de halve finale. De finale van de BeachBattle wordt gehouden op zaterdag 16 juni in de Saturnus. Naast The Getaway spelen dan ook de bands Tomb Memorial en Apparition.
-------------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------------
Doll House Drama neemt afscheid van drummer
Doll House Drama, bestaande uit Kaspar Schellingerhout (zang/gitaar), Duco Scheltes (gitaar/zang), Joost van Cleef (bas) en Lars de Vreugd (drums) geven op 2 juni tijdens KadeRock in Den Haag hun laatste concert in de huidige formatie. Duco, Joost en Kaspar willen door zonder drummer Lars. Deze drie leden hebben in overleg met het management ook besloten om de naam (Doll House Drama) te behouden. Er wordt gezocht naar een vervangende drummer.
Op dit 'afscheidsconcert' wil de band graag iedereen uitnodigen voor deze laatste performance met drummer Lars. De band hoopt hier met stijl afscheid te kunnen nemen van zijn jarenlange en zeer gewaardeerde inzet. Om dit kracht bij te zetten zullen er die dag 100 exemplaren van de demo 'Sketches' (beste Haagse cd 2006) worden weggegeven.
-------------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------------
Line-up Vlietpop bekend
De organisatie van Vlietpop heeft de line-up van het festival bekend gemaakt. De grote opvallende namen zijn die van de Nederlandse Britpop-band The Sheer en het Nederlandstalige icoon Henk Westbroek, die met een live-band Vlietpop 2007 zal afsluiten. Naast deze twee acts zijn er optredens van Tribute 2 Bob Marley (Bob Marley), Seven (rock), R.O.O.O.M. (urban pop), Gemstone (rock), Annatar (melodic dark metal) en Djenn (pop/rock).
Het jaarlijks terugkerende, gratis toegankelijke, Leidschendamse festival Vlietpop is dit jaar op zaterdag 7 juli in het Zijdepark naast winkelcentrum Leidsenhage. Meer informatie over de bands is te vinden op internet. Houd hiervoor de website in de gaten.
-------------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------------
PaRadio genomineerd voor 'Beste Marketingcampagne'
Afgelopen woensdag 23 mei is bekendgemaakt dat het VNPF (Vereniging Nederlandse Podia en Festivals) het initiatief van het Paard van Troje met haar eigen wekelijkse radioprogramma ‘PaRadio’ landelijk heeft genomineerd als 'Beste Marketingcampagne van Nederland 2006'. De nominatie van het VNPF voor PaRadio is ondermeer tot stand gekomen door het unieke karakter van een poppodium met haar eigen radioprogramma.
Het Paard van Troje heeft sinds enige tijd haar eigen radioprogramma, genaamd 'PaRadio'. Iedere dinsdag- (23.00) en donderdagavond (19.00) kan men via de lokale zender Den Haag FM 92.0 luisteren naar een radioprogramma gemaakt door én vanuit het Paard van Troje. De luisteraar wordt dan getrakteerd op muziek van de acts die in het Paard van Troje zullen optreden, nieuwe releases, Haags Talent, de agenda én er worden vrijkaarten verloot.
Op 13 juni zal tijdens het VNPF-gala in Vera (Groningen) bekend worden gemaakt wie de uiteindelijke prijs voor 'Beste Marketingcampagne van Nederland 2006' (beter bekend als het 'IJzeren Podiumdier') in ontvangst mag nemen. Andere genomineerden zijn de “auto-update”screensaver van Patronaat, Haarlem en “Luxor Live Digitaal Tussen De Steigers”, van Luxor Live Arnhem
Het Paard van Troje ontving vorig jaar overigens al een IJzeren Podiumdier voor 'Beste Marketingcampagne' met de introductie van het 'No Risk Ticket'
3voor12 Den Haag nieuwsflits
Hier vind je het laatste nieuws
Met deze keer: Speciale kortingsactie The Music In My Head / Jong Haags talent in De Paap / The Getaway naar finale BeachBattle / Doll House Drama neemt afscheid van drummer / Line-up Vlietpop bekend / PaRadio genomineerd voor 'Beste Marketingcampagne'