Een bank stijf? Welnee! ABN AMRO rockt! Althans, dat is wat de bank de bezoekers van Paard van Troje wil doen geloven. Tot nu toe verbond ABN AMRO zijn naam aan elitaire sporten als tennis en zeilen, maar vanaf deze week gaat de bank ook nauw samenwerken met het Haagse poppodium. Bank en poppodium gaan in een testcase van een jaar flink aan elkaars publiek snuffelen. En dus zou het zomaar kunnen dat je binnenkort een kaartje voor The Frames bij je nieuwe bankrekening krijgt.
Stefan Oosthof van Paard is blij met zijn nieuwe partner. “De samenwerking is achter de schermen al een half jaar aan de gang. ABN AMRO wil zich net als de Postbank op een wat jonger en breder publiek richten. Ze willen een kreuk in hun grijze maatpak.” Oosthof heeft ABN AMRO wel op het hart gedrukt zich niet te veel als bank te manifesteren. Het traditioneel linkse alternatieve publiek zou per slot van rekening kunnen schrikken van een groot kapitalistisch bedrijf in de popzaal: “Ze wilden in eerste instantie een laptop neerzetten en klanten werven, maar ik heb ze dat afgeraden. Nu is er eens in de maand op de studentenavond Naschoolse Opvang een ABN AMRO Chill hoek, waar relaxte muziek gedraaid wordt en dames met hapjes rondlopen.”
ABN AMRO zal bovendien haar klanten introduceren in de popwereld. In plaats van in duffe zalencentra kan per slot van rekening ook een zaaltje geboekt worden in het gezellige podium. Een dj-workshop behoort tot de mogelijkheden, gasten kunnen een rondleiding krijgen en na afloop een concertje meepikken. Voor Paard is de samenwerking natuurlijk financieel interessant: ABN AMRO is betrokken bij verschillende projecten, beheert sinds kort de financiën van het podium en investeert in een nieuw financieel beheersysteem. Paard hoopt ook te profiteren van de goede contacten van de bank in de Haagse studentenverenigingen. Paard wil bijvoorbeeld feesten gaan organiseren bij studentenverenigingen, om zo een nieuwe doelgroep aan te boren.
Is dit de nieuwe manier om als poppodium in je financiën te voorzien? Oosthof: “Dat denk ik niet. Wij zijn een stichting, die een belangrijk deel subsidie krijgt van de gemeente. Ik denk wel dat het de nieuwe manier is voor bedrijven om hun klant te benaderen. Alleen spotjes op tv is niet meer genoeg. Je ziet ook dat een bedrijf als Orange op grote festivals opblaaskussentjes uitdeelt. Mensen vinden dat leuk, maar ze zijn stiekem ook met Orange bezig.” De hamvraag: komt er een speciale ABN AMRO skybox in de zaal? Oosthof: “Nee, zo ver zal het niet gaan. We hebben wel een VIP balkon.” Krijgen de mensen daar ook broodjes zalm te eten? “Als ze daar zin in hebben…”
Stefan Oosthof van Paard is blij met zijn nieuwe partner. “De samenwerking is achter de schermen al een half jaar aan de gang. ABN AMRO wil zich net als de Postbank op een wat jonger en breder publiek richten. Ze willen een kreuk in hun grijze maatpak.” Oosthof heeft ABN AMRO wel op het hart gedrukt zich niet te veel als bank te manifesteren. Het traditioneel linkse alternatieve publiek zou per slot van rekening kunnen schrikken van een groot kapitalistisch bedrijf in de popzaal: “Ze wilden in eerste instantie een laptop neerzetten en klanten werven, maar ik heb ze dat afgeraden. Nu is er eens in de maand op de studentenavond Naschoolse Opvang een ABN AMRO Chill hoek, waar relaxte muziek gedraaid wordt en dames met hapjes rondlopen.”
ABN AMRO zal bovendien haar klanten introduceren in de popwereld. In plaats van in duffe zalencentra kan per slot van rekening ook een zaaltje geboekt worden in het gezellige podium. Een dj-workshop behoort tot de mogelijkheden, gasten kunnen een rondleiding krijgen en na afloop een concertje meepikken. Voor Paard is de samenwerking natuurlijk financieel interessant: ABN AMRO is betrokken bij verschillende projecten, beheert sinds kort de financiën van het podium en investeert in een nieuw financieel beheersysteem. Paard hoopt ook te profiteren van de goede contacten van de bank in de Haagse studentenverenigingen. Paard wil bijvoorbeeld feesten gaan organiseren bij studentenverenigingen, om zo een nieuwe doelgroep aan te boren.
Is dit de nieuwe manier om als poppodium in je financiën te voorzien? Oosthof: “Dat denk ik niet. Wij zijn een stichting, die een belangrijk deel subsidie krijgt van de gemeente. Ik denk wel dat het de nieuwe manier is voor bedrijven om hun klant te benaderen. Alleen spotjes op tv is niet meer genoeg. Je ziet ook dat een bedrijf als Orange op grote festivals opblaaskussentjes uitdeelt. Mensen vinden dat leuk, maar ze zijn stiekem ook met Orange bezig.” De hamvraag: komt er een speciale ABN AMRO skybox in de zaal? Oosthof: “Nee, zo ver zal het niet gaan. We hebben wel een VIP balkon.” Krijgen de mensen daar ook broodjes zalm te eten? “Als ze daar zin in hebben…”