Muzikale supermarkt in Paard van Troje Muzikale supermarkt in Paard van Troje

DJ's Tyson en Shapeshifter in de weekaanbieding

, Willem Verheij,

Muzikale supermarkt in Paard van Troje

DJ's Tyson en Shapeshifter in de weekaanbieding

Willem Verheij, ,

Het is alweer anderhalf jaar geleden dat de politie het laatste Dagmarktfeest ontruimde. Het pand van de voormalige supermarkt in de Raamstraat was niet geschikt voor het geven van zulke grootschalige feesten. Omdat het Paard van Troje al een tijdje niet meer ‘op hol’ is, vond de organisatie het een goed idee om de supermarkt eens te verplaatsten naar het Paard.

DJ's Tyson en Shapeshifter in de weekaanbieding

Het is alweer anderhalf jaar geleden dat de politie het laatste Dagmarktfeest ontruimde. Het pand van de voormalige supermarkt in de Raamstraat was niet geschikt voor het geven van zulke grootschalige feesten. De voornaamste reden hiervoor was het gebrek aan veiligheid. Omdat het Paard van Troje al een tijdje niet meer ‘op hol’ is, vond de organisatie het een goed idee om de Dagmarkt maar eens op hol te laten slaan en verplaatste de supermarkt zich op 8 mei naar het Paard. En alhowel de twee panden, qua architectuur alleen al, veel verschillen, was de alternatieve locatie toch helemaal in stijl aangekleed. Zeker op het podium van de grote zaal was veel werk verzet om mensen het idee te geven dat ze alsnog in een supermarkt aan het feesten waren. Vooral de volle schappen met netjes gespiegelde producten gaven de indruk dat je zo het podium kon oplopen om nog even snel wat hondenvoer te halen. De muziek op deze avond werd voornamelijk geregeerd door drum ‘n’ bass, maar in de kleine zaal waren ook andere stijlen in de aanbieding. Op de reclamefolder van de Dagmarkt stonden alleen DJ's Tyson en Shapeshifter in de weekaanbieding, maar gelukkig zat er op grijp- en rijkhoogte meer in het DJ-schap. Zoals Joachim, Estroe en Han Solo. Via de intercom hield MC Seb de mensen op de hoogte van alle koopjes. Waar er op een doorsnee drum ‘n’ bass feest in Den Haag redelijk veel jong publiek te vinden is, was te merken dat de naam Dagmarkt toch beter bekend is bij het oudere Haags uitgaanspubliek. Ondanks dat het bezoekersaantal niet hoog genoeg was om de balkons open te gooien was de sfeer toch zeer goed. Misschien dat bij de volgende uitverkoop de aanbiedingenfolder iets completer mag zijn?

nu op 3voor12