Black Hole Recordings popup-store: ‘betalen met een Tweet’

Tracks, ringtones en wallpapers betalen via Twitter

Tekst: Daniël Hereijgers ,

Gisteren, maandag 10 november lanceerde platenmaatschappij Black Hole Recordings de digitale pop-up store. De bezoeker kan in deze online winkel met een Tweet betalen en dat is voor het eerst. In mei introduceerde het Bredase platenlabel al een online distributiekanaal voor aanstormende dj’s en producers.

Dertig dagen lang kun je tracks, ringtones en wallpapers kopen van topartiesten zoals Ferry Corsten, Tiësto en New World Punx. Je ‘betaalt’ met een tweet. De online pop-up store heeft dezelfde eigenschappen als een normale pop-up store: de winkel is geopend zolang de voorraad strekt of alleen binnen een bepaald tijdsbestek; in dit geval een maand. Door het Twitteraccount van Black Hole Recordings (@Blackholerec) te volgen en een Tweet met de hashtag #paywithatweet in combinatie met het artikel te versturen, doe je een gratis aankoop. Je krijgt daarna een Direct Message (DM) met een link naar jouw aankoop. De popup-store meldt alvast wel dat het bij drukte enkele uren kan duren.

New Media & Marketing manager Bas Kruijssen: “Met de opening van deze online pop-up store zijn we de eerste platenmaatschappij ter wereld die producten verkoopt in een digitale winkel waarin je simpelweg met Tweets kunt betalen. We vragen fans om te Tweeten in ruil voor een product uit de winkel. Dat is absoluut een win-win situatie. Onze fans kunnen 30 dagen lang tracks, ringtones en wallpapers bestellen en wij bouwen tegelijkertijd aan een goede relatie met onze volgers op Twitter.”