“Dat het nog nooit ergens anders in de wereld is gedaan is zeker. Er is zelfs een cameraploeg van het Frans persbureau AFP”, zegt initiatiefnemer Joep Verbunt stralend. Verbunt ziet nog volop mogelijkheden om vernieuwende evenementen op poten te zetten. Hij organiseerde eerder al een bubbelbadbioscoop in de Westergasfabriek en een tomatengevecht op de Dam.
Disco Boodschappen: eenmalige disco-vaganza in grootgrutter
Jong, oud, hipster en hippie samen blij als een kleuter
Vorige maand popte het event Disco Boodschappen op in social media. Het eerste gevoel: een melig initiatief en knap om in de feestjeszucht van de laatste jaren nog iets nieuws te bedenken. Maar hoe serieus was het bedoeld? Zou het storm lopen? Wat zegt het dat er volgens het Facebook event 4.400 mensen 'gaan'? Was er een tweede Project X in de maak? Een uurtje voor aanvang cirkelde er namelijk nog een helikopter boven de Amsterdamse supermarkt aan het Marie Heinekenplein.
En dat naast een vaste baan. “Dit soort ideeën ontstaat uit de kick om op een sympathieke manier hele verschillende partijen samen te brengen. De supermarkt en de sponsoren waren direct enthousiast. In goed overleg met de supermarktmanager besloten we maximaal 500 mensen toe te laten. De reacties na het feest waren echt heel erg fijn. Een ticket kostte maar 7,50. Daarvoor kreeg je een plattegrond om de plekken te vinden waar je gratis producten kon scoren, de bowlingbaan en bierbar”.
De disco-vaganza zelf dan. We stortten ons een paar uur tussen de bananen, pain de boulognes en frisdranken en zagen hoe gretig er naar gegraaid werd. Maar vooral hoe jong, oud, hipster en hippie als een blije kleuter met grote oogjes rondhuppelde. “Het blijft bij een eenmalige ervaring. We zullen het moeten doen met alle foto’s. We broeien al weer op een nieuw concept”, adus Verbunt.