Woensdag 16 oktober
12.15 - Felix Meritis
Alsof dansen tot het licht wordt niet pittig genoeg is, lopen de pro's op ADE overdag met een badge om hun nek op de conferentie om de belangrijkste zaken van de business te bespreken. Wat speelt er in de dance industrie?
Timbaland x Martin Garrix
Een dubbelinterview met hiphopproducer Timbaland en EDM-DJ Martin Garrix? Wat deze twee met elkaar gemeen hebben, is de vraag, maar onze interesse is zeker gewekt. Twee mannen uit verschillende generaties en muziekstijlen delen hun ervaringen. Een ander logisch dubbelinterview dit jaar: de Belgische diva's Charlotte de Witte en Amelie Lens.
20 jaar Tomorrowland
Woensdag 16 oktober
15.15 - Felix Meritis
Het Belgische megafestival Tomorrowland is de laatste jaren prominent aanwezig op Amsterdam Dance Event. Zo hostten ze eerder een avond met een orkest en dit jaar twee uitverkochte edities van Afterlife in de Ziggo Dome. Tijdens de conferentie vieren ze hun 20-jarig jubileum, waarbij eigenaar Michiel Beers het woord voert.
Morning Ambient Set met Benny Rodrigues & Mindful DJ-ing
Donderdag 17 oktober
11.30 - De Brakke Grond
ADE Lab begint de dag rustig met een speciale ambient set van Benny Rodrigues. Daarna spreekt hij met voormalig clubhost en De School-programmeur Veronique de Leon over hoe je als professional gezond door het nachtleven beweegt. Want, eerlijk, wie wil niet net zo lang meegaan als Benny?
Deep Dive met Marlon Hoffstadt
Donderdag 17 oktober
16.00 - Felix Meritis
Marlon Hoffstadt is de man van het moment, met zijn mix van trance, techno en eurodance. Zijn doorbraak kwam vorig jaar op ADE, en dit jaar vertelt hij op de conferentie over zijn eerste AV-show en het Daddycation-project. Ook genregenoot Narciss sluit aan voor een Q&A.
De Machine met The Prophet
Donderdag 17 oktober
16.15 - De Brakke Grond
Onze eigen podcast De Machine is aanwezig op ADE met als gast DJ The Prophet, pionier in zowel hardcore als hardstyle. Vorig jaar hing hij zijn alias aan de wilgen, wat Arne van Terphoven inspireerde tot het schrijven van zijn biografie. Een uniek kijkje in het leven van deze geliefde artiest.
CSRD, een instrument voor verandering?
Vrijdag 18 oktober
12.15 - Felix Meritis
CSRD is een Europese regel die bedrijven met meer dan 250 medewerkers verplicht om te rapporteren over hun duurzaamheidsbeleid. Niet alleen grote bedrijven zoals Tomorrowland krijgen hiermee te maken, ook kleinere bedrijven kunnen betrokken raken door samenwerkingen met grotere leveranciers.
Fraude in muziekstreaming
Vrijdag 18 oktober
11.15 - Felix Meritis
Zo'n 10% van alle streams blijkt frauduleus te zijn, wat jaarlijks ruim 2 miljard euro aan inkomsten laat verdwijnen. Dit gaat ten koste van echte producers. Het panel bespreekt hoe malafide praktijken de industrie schade toebrengen.
Hoe elektronische muziek verandert door social media
Zaterdag 19 oktober
13.45 - Felix Meritis
Dit DJ Mag-panel verkent hoe platforms zoals TikTok de muziek op de dansvloer beïnvloeden. Van diepe techno tot catchy pop-edits, sociale media veranderen de manier waarop elektronische muziek gemaakt en beleefd wordt.
Juridische uitdagingen rondom AI
Woensdag 16 oktober
15.45 - Felix Meritis
AI is een hot topic tijdens ADE, zeker in een wereld waar muziek vaak digitaal wordt gemaakt. Dit panel onderzoekt de juridische en ethische uitdagingen van AI in de creatieve industrie.
Het bouwen van je eigen live-visuals
Zaterdag 19 oktober
14.15 - De Brakke Grond
Thunderboom presenteert AI-tools voor het eenvoudig maken van visuals. Dit panel onderzoekt hoe AI de toekomst van live visuals kan veranderen, met de nadruk op verantwoord gebruik van technologie.
De Defqon.1 Experience
Woensdag 16 oktokber
15.00 - Mappa
Defqon.1 is meer dan een festival, het is een ervaring. 70.000 liefhebbers van de hardere stijlen komen samen in Biddinghuizen voor een evenement vol indrukwekkende shows. Het creatieve team deelt hun visie.
Data & Marketing: een beter proces rondom ticketverkoop
Donderdag 17 oktober
12.15 - Felix Meritis
Data is essentieel in de huidige muziekindustrie. Dit panel biedt inzichten in hoe artiesten en bedrijven hun fanbase kunnen bereiken en optimaliseren voor een beter ticketverkoopproces.