'I've got a fever, can you check?' Da's goed opgelost: terwijl Angèle wulps met haar zes dansers over de vloer rolt, verschijnt achter haar de metershoge gestalte van Dua Lipa. Vanaf een kolossaal LED-scherm zingt die het refrein van dance-pophit 'Fever', haar samenwerking met de Belgische popsensatie. Het is een nieuwe stap voor Angèle: debuutalbum Brol (2018) maakte haar in één klap een giga-ster in België en Frankrijk, met haar Dua Lipa-samenwerking kon ze onlangs terecht in het Londense Wembley Stadium en deed ze een bescheiden tour door de VS, met als klap op de vuurpijl twee supercharmante shows op Coachella. Serieus, check het fragment dat het Californische megafestival naderhand online zette en je begrijpt meteen waarom Amerikaanse media als Rolling Stone op slag verliefd werden op de grootste Belgische popster sinds Stromae.
In haar thuisland en Frankrijk verkoopt Angèle stadia uit van 70.000 man, in augustus zal ze Pukkelpop headlinen, maar nog niet eerder speelde de Brusselse in Nederland, op showcasefestival Eurosonic na. Haar eerste solo-show in de AFAS Live is een vrolijkmakend popspektakel, waarin ze ondubbelzinnig knipoogt naar het protoype van het popidool, Britney Spears. Dat doet ze met een uitgeklede cover van '... One More Time' (tevens haar opkomsttune) op een babyblauwe pianonino, en uitgekiende choreografieën die doen denken aan de dansspektakels van nineties popshows. Knappe ademcontrole heeft ze: of Angèle nou zwoel met d'r heupen schudt of in de lucht wordt getild in haar mantelpakje van Chanel, haar fluwelen zuchtstemmetje blijft intact.