'De uitzending bestaat tegenwoordig uit samenvattingen van de concerten. Die worden in uitzendklare brokken neergezet, zodat de regie alleen maar op de knop start hoeft te drukken. Het is mijn taak om samen met Paula van den Elsen (die in de montageruimte naast hem zit) uit te kiezen wat ze van een concert willen laten zien. Er is ongeveer tien minuten beschikbaar per band. Wij zorgen dat het netjes in elkaar zit. We bepalen vaak zelf welke nummers ze uitzenden óf de artiest bepaalt het. Springsteen heeft bijvoorbeeld toestemming gegeven voor vier liedjes. De mensen van Springsteen gaan een paar meter verderop in een ruimte zitten en kiezen zelf uit wat uitgezonden mag worden. Dat was in 2009 ook zo bij Springsteen. Het wordt steeds meer de trend dat artiesten niet van tevoren toestemming geven. Vroeger werd er meer met livebeelden gewerkt en was de vraag: ‘Wil je in de uitzending of niet?’ Nu is het dus vaker achteraf. We mochten dit jaar voor het eerst Linkin Park uitzenden. Dat is nooit eerder voorgekomen!’, aldus Leo.
De ondertitels worden grotendeels gedaan vanuit Hilversum. Ze maken in Landgraaf een mp3 van het geluid en exporteren dit naar de vertaalafdeling in Hilversum. Vervolgens stuurt Hilversum een mailtje terug met de vertaling en Leo heeft altijd de mogelijkheid om dingen aan te passen.